maag en darmen .. luchtballon

Hoi dames,

Net vandaag mn eerste echo gehad en alles was helemaal OK! Guppie (8 wk oud, ik precies 10 wk zwanger) zwom vrolijk rond en het hartje klopte prima. Blij dus...!

Maar daar gaat mn vraag aan jullie niet over.
Heb een groot deel van de dag last van maag en darmen. Mn maag voelt permanent óf te leeg aan óf te vol. Want  zodra ik wat eet zwelt mn maag op tot  luchtballon en blijf ik maar 'ontluchten'. En hoewel dat ontluchten (... boeren in de volksmond) bij chinezen beleefd schijnt te zijn, is dat hier toch best vervelend. Ik houd normaal erg van lekker eten, maar niets smaakt meer, en das weer niet handig met een permanent leeg voelende maag. En probeer ik consequent kleine beetjes te eten, dan leidt dat weer tot misselijkheid. En wat die darmen betreft: het luchtballon-effect en het ontluchten gaat daar ook volop voor op...

Wie van jullie komt dat bekend voor en wie heeft er tips?

Groetjes Jonne
 
Hoi!

Ik heb/had ook veel last van mijn darmen en van misselijkheid.
Vanaf week 7 heel veel lucht in mijn darmen en maag, echt vervelend he?
Ook hierdoor een opgeblazen buik...
Nu lijkt het gelukkig minder te worden (ben nu 12 weken).
Maar ik las ergens dat je zo min mogelijk dingen met lucht moet eten; zoals slagroom, frisdrank met prik, kauwgom, enz. Dat helpt wel als je dat laat staan.
Voor de rest kun je er niet zo veel tegendoen. Het schijnt dat door je hormonen je darmen minder goed werken en samenstrekken, daardoor blijft er lucht staan.  
En de misselijkheid; het ene moment wordt het erger als je eet en het andere moment gaat het weg als je eet... Ik heb s'ochtends last van misselijkheid en 's avonds.. Ik probeer in elk geval wel heel regelmatig en gezond te eten.

Heel veel succes ermee! En geniet van je zwangerschap ondanks de kwaaltjes...
 
Terug
Bovenaan