Hoi.
Allereerst wil ik je niet laten schrikken.
Ik heb zelf vanaf 8w ontzettend veel maagpijn gehad. Van extreem veel zuur tot echt kolieken. Ik viel zelfs af tijdens mijn zwangerschap omdat ik bijna niets durfde te eten.
Omeprazol hielp goed. Tot ik op een nachr echt mijn hele linker flank in de kreukels had liggen. De pijn was net als mijn eerdere maagkolieken, alleen ging deze na 12u nog niet over. De andere kolieken na max 2u.
Om een lang verhaal wat kort te houden, er zat een galsteen voor mijn altvleesklier, waardoor deze ontstoken was en ik naar de EH moest.
De steen passeerde diezelfde nacht, maar mijn galblaas zat zo vol, dat ik 4 weken terug mer 24w zwangerschap ben geopereerd. Het was een simpele ingreep en ik ben sindsdien van al mijn maagklachten af, zelfs mijn stoelgang is weer 1 maal daags ipv 1 maal 3/4 daags.
Nu hoeft dit bij jou natuurlijk niet direct je galblaas te zijn. Maar deze wordt vaak over het hoofd gezien, omdat maagklachten bij de zwangerschap horen, en bij mij per toeval ontdekt doordat mijn altvleesklier ontstoken is.
Ik hoop dat de omeprazol helpt, zo biet blijf aan de bel trekken! Succes.