Maagpijn en darmpijn 1e trimester

<p>Ik was even benieuwd of er dames ervaring hebben met extreme maagklachten en darmklachten tijdens de zwangerschap. </p><p>Ik heb normaal weinig last van m'n buik, maar nu, mn 2e zwangerschap heb ik zo veel buikpijn. Vooral na het eten, en in de avond. Heb na 10 weken kwakkelen (lees: ik voel me elke avond echt ziek) omeprazol van de huisarts gekregen. Hopelijk doet het iets. </p><p>Ben benieuwd naar jullie ervaringen met buikklachten</p>

Heel herkenbaar! Bij de eerste en nu weer heb ik constant buikpijn gehad. Vooral na het eten was ik ziek. Omaprezol helpt hier enkel tegen maagzuur. Na de bevalling was het over dus dat hoop ik van nu weer!

Hoi.
Allereerst wil ik je niet laten schrikken. 
Ik heb zelf vanaf 8w ontzettend veel maagpijn gehad. Van extreem veel zuur tot echt kolieken. Ik viel zelfs af tijdens mijn  zwangerschap omdat ik bijna niets durfde te eten. 
Omeprazol hielp goed. Tot ik op een nachr echt mijn hele linker flank in de kreukels had liggen. De pijn was net als mijn eerdere maagkolieken, alleen ging deze na 12u nog niet over. De andere kolieken na max 2u.
Om een lang verhaal wat kort te houden, er zat een galsteen voor mijn altvleesklier, waardoor deze ontstoken was en ik naar de EH moest.
De steen passeerde diezelfde nacht, maar mijn galblaas zat zo vol, dat ik 4 weken terug mer 24w zwangerschap ben geopereerd. Het was een simpele ingreep en ik ben sindsdien van al mijn maagklachten af, zelfs mijn stoelgang is weer 1 maal daags ipv 1 maal 3/4 daags.
Nu hoeft dit bij jou natuurlijk niet direct je galblaas te zijn. Maar deze wordt vaak over het hoofd gezien, omdat maagklachten bij de zwangerschap horen, en bij mij per toeval ontdekt doordat mijn altvleesklier ontstoken is. 
Ik hoop dat de omeprazol helpt, zo biet blijf aan de bel trekken! Succes.

Fijn dat je me even waarschuwt :) 
Wat een naar verhaal. Heel fijn voor jou dat het  nu weer beter gaat!
Bedankt voor het delen, het maakt mij in ieder geval niet bang, maar wel meer alert. 

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor, dat de omeprazol niet super veel zal doen voor de pijn in de rest van m'n darmstelsel. 
Maar moet nog 6 maanden, echt geen lachertje dit! 

Ik heb een prikkelbare darm, die altijd tijdens mijn cyclus gevoelig is voor hormonale wisselingen. Dus in het eerste trimester ging ie los. Verschrikkelijk, zeker in de ochtend.

Het enige wat bij mij hielp, was gebroken lijnzaad. Dit mag je dagelijks nemen, een eetlepel per dag. Ik doe het door de yoghurt bijvoorbeeld, of brinta.

Ik weet niet of jouw klachten hetzelfde zijn qua darmen, maar bij mij hielp dit heel goed! ?

Heel herkenbaar! Ik lag de eerste weken krom van de pijn, vooral na eten wat ook maar een beetje vettig is (wat best veel eten is....). Ik at vooral lichte dingen zoals fruit en witte bolletjes, dat ging iets beter.

Terug
Bovenaan