Maagpijn, maagzuur en 29 weken zwanger

<p>hoi!</p><p>waarschijnlijk ligt het kindje tegen mijn maag aan. En komen daar de klachten vandaan. Maar sjonge, wat vervelend! Het is niet eens na het eten, maar gewoon de hele dag. Kan ook bijna niks binnen krijgen laat staan houden. </p><p>Zijn er meer mensen hier bekend mee? Hebben jullie nog tips?</p><p>manlief is al vla aan het halen Haha! </p><p> </p><p>Groetjes</p>

Vervelend he, helaas zeer bekend hier! 
Een paar tips:

Bij mij werken Rennies goed, die mag je gewoon hebben tijdens je zwangerschap. 
Niet te snel gaan liggen na een maaltijd (ben nu 38 weken en omdat ik meer op de bank lig tijdens mijn verlof wordt het veel erger). Bepaalde houding is ook erg onprettig, dus misschien helpt het daarin te varieren. 
Veel water drinken
Vla of andere melkproducten schijnen even te helpen, maar maken het daarna vaak erger. 

Pffff zoooo herkenbaar!
Nu 37 weken zwanger en het wordt alleen maar erger! Ik stik ‘s nachts gewoon half in mijn eigen ‘braaksel’ wat steeds omhoog komt.. heb dé oplossing ook nog niet gevonden helaas :( 

Ik weet precies hoe je je voelt.. Heb er ook extreem last gehad. Ben nu 40 weken zwanger maar bij mij begon het toen ik 25 weken zwanger was. 
Het werd bij mij steeds erger, in 1 weekend wist ik niet meer waar ik het zoeken moest en heb toen de huisartsen post gebeld, ik kon toen antagel krijgen op recept. Dit mag je elke 2 uur nemen (is een drankje). Dit werkte perfect!! Dit werkte precies 1 week, ik heb toen een afspraak gemaakt bij mijn huisarts, ik kreeg toen omeprazol 20mg 1x daags. Dit werkte wel wat langer (+/- 4 weken) en toen stopte de werking ook. Ik ben toen weer naar de huisarts gegaan en kreeg 40mg. Dit werkt tot de dag van vandaag nog steeds!! Ik neem het elke ochtend, als ik 1 keer oversla krijg ik weer klachten. 
Misschien heb je er wat aan, ik zou niet te lang met maagklachten rond lopen, dan heb je weer meer kans op zweren. Daar zit je ook niet op te wachten. 
Moet er wel bij zeggen dat ik voor mijn zwangerschap ook al gevoelige maag had, hier wist ik goed mee om te gaan door op mijn voeding te letten. 
Succes!!!

Ik had hier ook extreem veel last van. Sliep op het laatst bijna niet meer doordat ik steeds wakker werd en dan bijna stikte in het maagzuur. Rennies hielpen even. Ik heb echt zoveel pakjes weggekauwd Haha. Omeprazol en gaviscon werkten eerst wel maar op den duur ook niet meer. Toen kreeg ik van de huisarts zakjes sucralfaat. Dat hielp uiteindelijk het beste. Misschien een tip?

Hier nu 19 weken zwanger van een tweeling en een verticale baarmoeder dus lekker druk op me maag.
Heb al een week lang last ook. Rennies, en zuivelproducten werken goed.  Denk aan melk, vanille vla , roomijs.
Vermijd koffie, frisdrank, chocola en pittig of gekruid eten !

Goeden avond,  ik ben nu 22,1 d zw van onze 2e meid
Bij de 1e had ik er pas last van van met 29 weken en nu al met 16 weken wat bij mij hielp was ook rennie maar het beste houdbare volle melk glas mee naar bed dat mag warm worden/ zijn wand het hoeft niet gekoeld en legt een laagje aan elke kwer een slokje als je het voeld.  Ik zweer daar bij.
Xx

Terug
Bovenaan