Maagpijn na bevalling

Hoi dames,

Wie herkent dit. Sinds mijn dochter vier maanden is heb ik last van stevige maagpijn. In de zwangerschap heb ik veel last van maagzuur gehad. De laatste weken heb ik daarvoor Rennies genomen. Nu heb ik ineens echt hevige maagpijn, zo erg dat ik niet weet waar ik t zoeken moet. De huisarts wil direct medicatie voorschrijven, maar ik weiger dit zonder een duidelijke en aanwijsbare reden. Als ik nu Rennies neem gaat de pijn langzaam weg. Doe ik dit niet, dan komt het maagzuur omhoog.

Is er iemand die dit herkent na haar bevalling? Dat er zeg maar in dit opzicht blijvend iets veranderd is?

Is het wel je maag? 3 weken na mn bevalling kreeg ik galsteenaanvallen. En een week later is mn galblaas er uit gehaald. Is nu 6 weken geleden.
Ik had met die galsteenaanvallen ook pijn rond mn maag

Hoi,
benieuwd of je inmiddels al weet wat het is en waar het vandaan komt. Ik heb namelijk hetzelfde. Vaak begint de maagpijn 's nachts en is het zo erg, dat ik er wakker van word. 
Voorheen nooit last gehad van maagklachten. 

Soms schrijft de huisarts ook medicatie voor "ter uitsluiting van", als je dan bijvoorbeeld niet goed reageert op omeprazol (maagzuurremmers) binnen 1 week dan gaan ze verder kijken wat er aan de hand is. 
Omeprazol is niet schadelijk en werkt beter bij hevige maagzuurklachten dan rennie. Ik had vreselijke buikpijn/maagpijn zonder zuurbranden en rennies hielpen niks. Met omeprazol was ik na 3 dagen een ander mens. Dit was wel in het begin van mijn zwangerschap, in heb het toen 3 weken gebruikt en kon weer afbouwen. Nu ik 30 weken zwanger ben komt het wel weer terug en gebruik ik het om de dag om erger te voorkomen. 

Erg late reactie.... Maar het bleken inderdaad bij mij m'n galstenen te zijn. Inmiddels is m'n galblaas er dus begin 2022 uitgehaald. Voila, weg met de klachten. Nu weer een happy mama. Maar een tip voor alle mama's die net zijn bevallen en dit soort klachten krijgen... Komt schijnbaar best vaak voor, na een zwangerschap, waardoor alle organen in de verdrukking komen. Zo blij dat je zonder galblaas kunt.

Terug
Bovenaan