Maagverkleining

<p>Hallo allemaal, ik ben er afgelopen donderdag achter gekomen dat ik zwanger ben. Nog steeds geloof ik het niet echt maar goed.. </p><p>In 2017 ben ik een maagverkleining ondergaan en eigenlijk hoopte ik mensen tegen te komen die mij een beetje gerust kunnen stellen. Ik slik Davitamon omega 3 plus en kauwtabletjes van Davitamon voor zwangere vrouwen maar ik ben benieuwd of dit voldoende is en of mijn maag dit wel opneemt. Mijn maag en ik zijn nog steeds geen goede vrienden. Aanstaande woensdag kan ik pas terecht bij de kliniek en dat duurt (voor mij) wel lang omdat ik niet weet of ik het goed doe.. </p><p>Zijn er mensen met ervaringen met een maagverkleining tijdens een zwangerschap?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb april 2013 een mgbp gekregen en nu 34+4 weken zwanger.
We zijn onder controle bij de medisch verloskundige in het ziekenhuis. Dit ivm dat maagverkleining en de risico’s op complicaties (iets) groter zijn.
De eerste weken heb ik Davitamon mama geslikt omdat bepaalde waardes in de fit for me kauwtabletten te hoog konden zijn voor de vrucht in ontwikkeling.
Wel slik ik er nog steeds extra foliumzuur bij, dit zorgt ook voor betere opname van andere vitamines.
Sinds de Davitamon op is weer overgestapt op fit for me. 
Alles gaat prima met ukkepuk, vanaf week 28 om de zoveel weken een groeiecho, tot nu toe zit hij/zij nog steeds op de middellijn. Ik ontwikkel nu wel tekorten, wordt dan ook regelmatig lab controle gedaan. Ijzer, eiwitten en calcium zijn gedaald maar niet zo drastisch als verwacht en in het Z-H maken ze zich nog geen zorgen. Wel ben ik meer vermoeid wat logisch is.
Verder heb ik tot nu geen gekke dingen, had verwacht dat ik meer last zou krijgen van (late) dumpingen en fors maagzuur maar tot nu toe mag ik alles afkloppen.
Hoop dat jij ook een mooie en fijne zwangerschap tegemoet gaat.
liefs,
Gerry

Ik heb in 2016 een maagverkleining gedaan en nu bijna 25 weken zwanger. Ik slik ook fit for me en vitamine mama tabletten van de kruidvat eigen merk. Uiteindelijk is mijn ijzer ook wat te laag maar niet schrikbarend..ik ben uiteindelijk ook geen fan van allerlei vitamines door elkaar te gebruiken omdat je maag dat misschien idd niet opneem en niet alle vitamines vallen goed. Ik ben wel veel last van maagzuur en wat vermoeider dan, maar uiteindelijk mag ik niet klagen .. vanaf 30 april gaan de groei echo's van start maar dat staat los van de verkleining. Dit komt omdat mijn eerste zoon pre en dysmatuur geboren was.

Terug
Bovenaan