Maagzuur / antagel

Hoi meiden,

Even een vraagje. Ik heb van de apotheek Antagel gekregen tegen brandend maagzuur. Ik heb in andere forumberichtjes (ook van andere fora) al gezien dat veel vrouwen dit tijdens hun zwangerschap gebruiken.

Nu lees ik alleen net in de bijsluiter dat je het maximaal 14 dagen mag gebruiken.  Van alle berichtjes krijg ik de indruk dat veel vrouwen het  (uiteraard) veel langer  innemen. De apotheek was helaas al dicht en ik kan ze nu  niet meer bereiken. Weten jullie hoe dit zit?

Groetjes, Marisa

Hi,
Nee sorry weet niet hoe het zit, maar het schijnt dat je ook rennies mag slikken, niet meer dan vijf op een dag.
Toen ik zwanger was, at ik ook veel vanillevla, vond ik niet echt lekker, maar die antagel werkte bij mij al na een paar dagen niet meer.
Wat ook werkt als het lukt, wat kussen onder je hoofd en rug plaatsen, zodat je niet helemaal plat komt te liggen.
Verder weet ik het ook niet, maar sterkte.
X

Hallo,
Ik gebruik gaviscondrank, want vond antagel niet lekker. Ik zit nu in week 23, dus die 2 weken ga ik echt niet redden. Ik heb in mijn vorige zwangerschappen ook een hele periode gaviscon gebruikt. Natuurlijk probeer ik wel zo min mogelijk te nemen, maar ik gebruik het wel dagelijks.
Yoeke

Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht al zoiets (van die 14 dagen) en ben blij om het nog even te lezen. Ik heb eigenlijk alleen 's nachts last van maagzuur. (ik voel het soms overdag ook wel, maar vind het niet hinderlijk genoeg om er iets voor in te nemen) Heb vannacht voor het eerst geprobeerd en echt nergens last van gehad.

Kussens werkten bij mij niet, vanillevla heb ik gisteren wel gehaald, dus dat ga ik ook nog even proberen. Rennies liggen ook in de kast, voor het geval dat. Ik heb er nog niet echt last van gehad, het begon ineens een week geleden. Tot ik er gisterennacht niet van kon slapen, het heeft volgens mij wel drie uur geduurd voor het een beetje minder werd. Bijzar dat het zo ineens de kop op kan steken, he?

Nou meiden, wederom erg bedankt voor jullie reacties en ik wens jullie ook veel sterkte met dit irritante zwangerschapskwaaltje.

Groetjes, Marisa.

Terug
Bovenaan