Maagzuur bah!

Dag!
Ik ben pas 5 weken maar kan 's avonds echt niks eten zonder last van mijn maag te krijgen. Zuur enzo, echt niet prettig. Is er iets dat ik kan eten of drinken om dit tegen te gaan? Rennie helpt ook wel maar ik wil liever matigen met medicijnen.
Bedankt vast!!
 
Ik heb gaviscon gebruikt tijdens mijn zwangerschap totdat het niet meer hielp en toen moest ik echt aan de medicijnen omaprazol. Je kan ook proberen vanile vla te eten, bij mij werktte het niet, maar misschien bij jou wel. Succes
 
kan soms lang duren. voor mij werkte druivensuiker op advies van de huisarts tijdens mijn tweeling zwangerschap. Rennie werkte ook wel.
niet te vet eten, geen koffie/cola, geen prik, helpt ook al wel wat...Het kan een tijd weg zijn, maar als straks de baby groter wordt trapt ie tegen je maag en begint het weer opnieuw....Heb er nu weinig last van en had ook weinig last bij mijn vorige zwangerschap. Bij mijn 1e en 2e (van de tweeling) had ik er meer last van... Mijn man denkt dat we nu een meisje krijgen omdat ik bij onze jongste dochter er ook geen last van had en bij de jongens wel... succes
 
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Waardeloos dat je al zo vroeg last hebt van maagzuur! Heb het zelf op het moment ook vrij erg. Ben dan al wel 21 weken onderweg :) Wat ook helpt is je hoofdeind van je bed iets omhoog, zelf leg ik kussens onder mn matras, heb helaas niet de luxe van een verstelbare lattenbodem ;-) Verder een paar hapjes (vanille)vla zodra ik er iets last van krijg. 'savonds houd ik het op het moment bij 1 a 2 glaasjes water. Bij de eerste heb ik via de apotheek iets gekregen wat geen kwaad kon tijdens de zwangerschap. En vooral, let goed op met wat je eet. Niet te vet, niet te kruidig en ik heb zelf ook erg last van vruchtensappen. Overdag gaat dat wel, maar als ik savonds nog een sapje drink gaat het vaak fout...Succes ermee! Hopelijk wordt het in de loop van de zwangerschap wat beter.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben dan al bijna op het eind, maar dat maagzuur blijft toch branden. ik heb vorige week van de gyn. Omeprazol voorgeschreven gekregen.
Eerst at ik ook bijna een doos Rennies per dag en nu 1 zo`n capsule en het is weg! Zo fijn om weer gewoon te kunnen eten en drinken...
 
Terug
Bovenaan