Maagzuur bakerpraatje?

Nu ik toch even de slaap niet kan vatten, heb ik een vraag. Met mijn moeder had ik het over maagzuur. Het bakerpraatje gaat namelijk dat als je veel maagzuur hebt, je een meisje krijgt. In de ervaring van mijn moeder en ook andere familie, klopte dit...
Ik was dus erg benieuwd naar ervaring van anderen hiermee, of er toch een kern van waarheid in zit of dat het onzin is.

Groetjes, Janeway
 
Onzin. Zo beweerde mijn schoonmoeder ook bij hoog en laag dat ik een meisje zou krijgen omdat ik zo misselijk ben. Dat zou door bepaalde hormonen komen, die een meisje in je bloed brengt. Ik weet nog steeds niet wat ik krijg, maar dat het door hormonen zou komen is uitgesloten. De natuur is erop ingesteld om van een embryo een vrouw te maken, tenzij er een bepaald hormoon wordt geproduceerd (door de foetus, dat zit dus op het y-chromosoom), dan wordt het een jongetje. Maar dat zijn zulke kleine hoeveelheden, die hebben geen invloed op het lichaam van de moeder. Eerder andersom, het kan namelijk zomaar gebeuren dat je kindje (jongetje of meisje) bij de geboorte kleine borstjes heeft en het kan zelfs dat er een beetje witte vloeistof uitde tepeltjes komt. En als het een meisje is kan zij een mini-menstruatie krijgen. Dit komt door de enorme hoeveelheid vrouwelijke hormonen die je kindje van jou krijgt (dat kan overigens helemaal geen kwaad en gaat vanzelf weer over). Er zullen altijd mensen zijn met voorbeelden die het tegendeel beweren, maar het is echt toeval.
 
Ik weet niet of het onzin is ofzo... Maar ik heb echt superveel last van maagzuur dat het er meestal allemaal uitkomt(eten). En ja ik krijg een meisie. Nou ik zelf geloof niet echt in die dingen maar ja wie weet he.

Succes groetjes karima
 
halootjes,

ook ik heb een beetje last gehad van maagzuur in de week 15 t/m 20 en weet via de echo dat het een meisje zal worden.een vriendin van mij heeft de hele tijd last van maagzuur gehad maar heeft een jongetje gekregen dus is gewoon echt een fabel hoor...

groetjes ilonka
 
leuk he, die oudewijventheorien. Je kan op internet een hele lijst invullen met wel 30 van dit soort theorien en dan wordt berekend of het een jongen of een meisje wordt.
De oorzaken van maagzuur tijdens zwangerschap zijn heel duidelijk en liggen volkomen aan jouw lijf, hebben niets te maken met jouw passagier.
Los daarvan had ik vreselijk last van maagzuur en kreeg een meisje.
Groetjes
 
Tja bij zowel mijn zoontje en mijn dochter heb ik maagzuur gehad maar bij mijn dochter was het heel erg bij mijn zoontje was het te doen. Met de misselijkheid idem dito bij mijn dochter was het allemaal net ff heel wat erger. Maar ja helemaal 100% kloppen die bakerpratjes niet.

Maar er zit toch altijd wel een kern van waarheid in.
 
Terug
Bovenaan