Maagzuur en Nexium

Hoi,

Mijn dochter is nu 12 weken en ze blijft maar last houden van spugen en maagzuur. Zo erg dat ze tijdens het drinken al begint te huilen en de helft van haar flessen laat staan. Het CB gaf aan dat haar slokdarm waarschijnlijk zeer doet van al het maagzuur. Nu zijn we vanochtend begonnen met Nexium (in overleg met een kinderarts en apotheker). Een maagzuurremmer. Ik dik haar voeding (Pepti) al in met Nutriton, hoofdeinde omhoog en na de voeding houden we haar een half uur rechtop. Heeft iemand ervaring met Nexium en wanneer had het effect? Ik heb namelijk geen zin om weer weken verder te tobben.
 
Hoi dit klinkt alsof je hier medicijnen voor nodig hebt. Mijn zoontje kreeg met 5 weken last van reflux. Tenminste toen ontdekten we het pas doordat hij een pijnreflex kreeg door het zuur in zijn slokdarm.

In eerste instantie kreeg hij 3x daags motilium en 2 x daags Zantac.
Alleen dit bleek niet goed aan te slaan en binnen een week waren we terug in het ziekenhuis.
Na een maagzuur meting door middel van een sonde kregen we andere medicijnen. Sindsdien kreeg hij 3x daags motilium, 2x daags 5mg losec en na iedere voeding kreeg hij 1 ml Gaviscon.

Inmiddels is hij 7 maanden en van de gaviscon af. Ik hoop dat je hier wat mee geholpen bent want uit ervaring weet ik hoe naar dit kan zijn. Met nexium heb ik geen ervaring.

veel succes
 
mijn zoontje heeft zantac ik vind het een rot medicijn hij vind het vreslijk vies ik heb het geproefd en het brand gewoon in je mond. hij stikt ook zowat bij het geven.
ik merkte na 4 dagen dat het verschil ging maken maar ik ga toch in overleg met de kinderarts of ik niet een gemakkelijker medicijn kan krijgen die hij beter in neemt!
 
Terug
Bovenaan