Maagzuur extreem

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik 31 weken zwanger en heb ik vanaf 14 weken zwangerschap last van maagzuur. Momenteel uit dit zich (extreem) als in:
- minimaal 2 x in de nacht wakker hoesten doordat het maagzuur naar boven komt=korte nachten.
- het ieder uur zien worden in de nacht
-overdags bij alles wat ik eet, krijg ik er last van en moet ik veel rechtop zitten.
-liggen overdags of in de nacht lukt nauwelijks.

Ik gebruik overdags antagel en Rennies om de ergste klachten te minderen, maar dit is maar van korte duur helaas.
Ik kreeg eerst ranitidine van de dokter maar hij wilde uiteindelijk dat ik hiermee stopte, i.v.m. dat er te weinig bekend over is tijdens gebruik zwangerschap.

Melkproducten, rechtop zitten en slapen.. alles eigenlijk al geprobeerd.

Hebben jullie nog andere ideeën of tips?

Groetjes,

MMO

Hoi! Ik heb hier ook Mn gele zwangerschap heeeeel veeeeel last van gehad!!!ik heb omeprasol geslikt dit hiel wel meer
als de baby straks gaat indalen gaat het gelukkig wel weg!

Hallo, 
ik heb hier ook enorm veel last van (gehad) al vanaf 13-14 weken. Heb veel verschillende middeltjes gebruikt maar ben uiteindelijk pas geholpen met omeprazol. Sinds ik dat slik kan ik eindelijk weer slapen en hoef nu alleen nog maar snachts eruit om te plassen ?, scheelt toch weer een aantal bezoekjes. Wellicht zou je dit eens met je arts kunnen bespreken? Rennies etc hielpen mij bijna niets...alle klachten en ongemakken die je aangeeft zijn echt heel herkenbaar! ik ben nu overigens 30 weken in verwachting. 
Succes!! 

Zelf nu 30wkn en s’nachts ook veel last van maagzuur, probeer zure etenswaar/drinken te vermijden.

ik neem vaak een glas lauw/warm water en een rennie en dan trekt het langzaam aan weer weg

Ik heb er ook heeeel veeeeel last van. Inmiddels is de kleine ingedaald, zitten er 36 weken op maar het maagzuur word helaas bij mij niet minder erop.. 
Ik eet savonds niks meer en drink nog maar een half glaasje de hele avond, voordat ik ga slapen pak ik twee rennie’s. Soms helpt t, soms ook niet.. Ben ook al twee weken ziek dus niks helpt eigenlijk op dit moment haha
Laatste loodjes tillen het zwaarts.. Zit ook al 16 weken thuis met bekken instabiliteit en heb het echt totaal gehad *diepe zucht*

Terug
Bovenaan