Maagzuur/pijn en slecht slapen

A

Anoniem

Guest
Hoi mede zwangeren,
Hebben jullie ook zo'n last van maagzuur? 's Nachts heb ik er gewoon maagpijn van. Ik heb al zakjes Malox voor geschreven gekregen. Ik probeer ze zo min mogelijk te nemen, maar zit de laatste 3 dagen toch al snel op 3 zakjes per dag. Ik reageer al op de brinta die ik 's morgens neem.
En dan slapen, na ja....... welk slapen ???? Die paar uur op een nacht om daarna klaar wakker te liggen. 's morgens ben ik echt geradbraakt en doen al mijn spieren pijn, maar slapen ho maar !!!
Sorry voor mijn klaagzang, maar ik werd net  ff weer moedeloos toen ik mijn zakje Malox aan het innemen was....
Gr Tanja

Hoi,

Heb je de mogelijkheid om iets rechtop te slapen? Dan is het altijd iets minder omdat het minder terug kan lopen vanuit je maag.

Syl

Hoi Tanja,
Ik heb al eens eerder op dit forum  geschreven over een middel dat echt waanzinnig helpt: omeprazol. Dat hoef je maar 1 x per dag in te nemen, en werkt 24 uur lang. Het zorgt ervoor dat er niet zoveel maagzuur wordt aangemaakt. Het hielp bij mij meteen. Ik had ook net zoals jij heel veel last ervan, ook 's nachts, waardoor je gewoon niet aan je rust toekomt. Je moet er wel even voor naar je huisarts, want het is op recept. Ik ben ook niet zo'n medicijnenslikker maar ik zat ook aan de 8 x per dag (en nacht) aan de gaviscon. En da's ook niet goed, he?
Echt, het maakt de laatste weken een heel stuk aangenamer!!

Succes ermee!!

Groetjes,
Susan

Hoe is het nu met je, beter geslapen?
Ik heb standaard pepermuntjes naast me liggen. Maar het valt mee, 1 per nacht heb ik maar nodig en overdag misschien een stuk of 3. Soms is het erger dan andere keren, ligt eraan wat ik eet.

Succes met de laatste loodjes

Monique

Hoi,
Gisteravond weer flink maagpijn gehad. Heb nu maar de dubbele dosis Malox genomen (staat op de verpakking dat je 1 of 2 zakjes mag nemen). Ik neem normaal 1 zakje per keer. en dat heeft wel gewerkt. Wel beroerd geslapen, maar ik bij mijn vorige zwangerschap sliep ik de laatste weken ook slecht. Is dus herkenbaar. Ik voel me net zo'n kamerolifantje !. Ik ga dinsdag weer naar het ZH voor controle en dan zal ik het toch nog eens over dat maagzuur en maagpijn hebben. Ben ook al een paar dagen licht misselijk, dus ik zou graag er iets voor krijgen (als dat er is). Manlief gaat straks de week boodschappen halen en heb hem al opgedragen alleen lichtverteerbaar mee te nemen.... hij balen.... daar gaat zijn vette hap !!! haha
Nu ga ik mijn dochter achter het behang plakken, want die is haar beker drinken over de tafel aan het uitkliederen met haar handen ! GRRRRRRR
GR Tanja

Haha ik loop ook de hele dag al achter mijn dochter aan, die is zo vervelend als wat

Ik ben (bijna) 2 en zeg NEEEEEEEE

Het is een geweldige lieve meid hoor, maar met een echt willetje !! Leuk voor de toekomst, maar nu ff minder voor ons !! haha

Terug
Bovenaan