Maagzuur

<p>Hi,</p><p>Daar ben ik weer met m'n maagzuur gezeur. Ik heb best veel last van maagzuur. Nu heb ik de afgelopen tijd rennies genomen, verloskundige zei is geen probleem maar als het te lang duurt kun je er beter mee stoppen. Ben vandaag weer geweest en ze schreef me omeprazol voor, eerst 10 mg en als dat niet voldoende was 20 mg. Maar bij de drogist hadden ze alleen maar 20 mg. Ik voor de zekerheid de huisarts gebeld en die zei 10 mg doet niks dus ga maar voor 20 mg. Hij heeft ze nu op recept besteld. Ik ben helemaal geen medicijn mens, ik ben al te eigenwijs voor een paracetamol. Iemand ervaringen met deze maagzuur remmers? Groetjes!</p>

Ik heb ze ook geslikt. De eerste paar keer hielpen ze fantastisch en daarna werd het effect bij mij helaas steeds minder. Ik heb uiteindelijk sucralfaat van de huisarts gekregen. Dat hielp bij mij beter. Ik zou het gewoon proberen. Ze schrijven het niet voor als het niet mag en dat maagzuur is echt gekmakend ;)

Ow ok.. Nou ik zal met m'n hand over m'n hart strijken en er 1 nemen als het weer zover is. Dat het zuur uit alle gaten van je lijf komt is natuurlijk ook niet echt fijn. Dankjewel in iedergeval, je hebt wel gelijk. 

Ik heb ook heel erg last gehad van maagzuur.. ik haalde er een kalk drankje bij de aphotheek voor.. voor het slapen gaan nam ik daar een slok van en dat hielp mij wel

Ik heb ook heel erg last gehad van maagzuur.. ik haalde er een kalk drankje bij de aphotheek voor.. voor het slapen gaan nam ik daar een slok van en dat hielp mij wel

Ik gebruik ook af en toe omeprazol maar was al bekend met gebruik hiervan voor de zwangerschap. Het helpt bij mij goed, tenminste, als ik op tijd slik. Bij mij is de maagzuur meestal het ergst in de avonduren, dus begin van de avond neem ik er 1, dat helpt voor mij goed. Het is namelijk niet een snelwerkend middel. 
Verder zou ik ook andere "leefstijladviezen" goed proberen, want die helpen nog het meest vind ik. Hoofdeinde bed omhoog, geen koffie, weinig tot geen vet eten, kleine porties etc. Maar dat doe je waarschijnlijk vast al :) 
Tot slot hielp bij mij trouwens appelsap..liters appelsap ;) 

Dank je voor je bericht. Ik probeer het zolang mogelijk uit te stellen, maar als ik er last van krijg neem ik er 1 en dan zien we wel wat het gaat doen.. Hoop dat het werkt. Ja de rest probeer ik allemaal al idd, soms helpen dingen soms niet. Nou ik ben gek op appelsap dus dat komt mooi uit. Thanks ga er mee aan de slag. Groetjes!

Terug
Bovenaan