Maagzuur?

<p>Onze dochter is aanstaande vrijdag 12 weken oud. Zodra we haar plat leggen is het 9 vd 10 keer hysterie. Ze geeft dan ook helder vocht terug zodra ze ligt. De ene keer gaat dit sameb met flink wat tranen maar de andere keer weer niet. Het ruikt enorm zuur. Ik heb dus het idee dat zij last heeft van maagzuur. Ook ruikt dr snoetje helemaal zuur als ik haar sochtends uit bed haal.</p><p>zijn er mensen met ervaring bij maagzuur bij babys? </p>

Klinkt als reflux, daarover is veel online te vinden. Ik dacht dat melk indikken kan helpen, maar ik heb zelf geen ervaring..

Klinkt inderdaad als reflux. Mijn zoontje van 12 weken heeft het ook. Wij verdikken zijn voeding met Johannesbroodpitmeel. En we lopen er ook voor bij de kinderarts. Tegenwoordig geven ze niet zo snel meer medicatie. Tenminste bij ons niet omdat hij goed groeit. Dat vind ik wel lastig hoor want als je goed groeit kan je ook pijn hebben. Wij hebben z'n bedje schuin gezet en onder het aankleedkussen een kussentje gelegd, dan scheelt al weer iets met het teruglopen van voeding. 

Klinkt inderdaad als reflux. Indikken van de voeding kan helpen en verder de algemene tips die je op internet kunt vinden.
Bij ons hielp het niet en onze zoon krijgt nu Nexium. Dat werkt erg goed! 

Hier hetzelfde probleem, ook reflux! En wij lopen inmiddels ook bij de kinderarts. Wij hebben ook geen medicatie gekregen maar dit meer om de reden dat het meestal na een paar weken toch weer terug bij af is en dat een lang gebruik van deze medicatie de botgroei negatief beïnvloed, volgens de arts. 
We zijn nu onder behandeling van een pre-logopedist die mee gaat kijken naar de voedingen (ze doet er namelijk ook extreem lang over en tussendoor veel huilen, hikken en verslikken) 
Over een paar weken weer terug naar de kinderarts. Succes ermee! Het is heel sneu om je baby zo overstuur te zien (ook al groeit hij/zij goed...) 

Dankjewel allemaal voor de reactie!