Maagzuur

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben 31 maart uitgerekend. Sinds twee dagen heb ik zo’n erge last van maagzuur dat ik zelfs een naar gevoel in mijn oren, onder de jukbeenderen en bij mijn kaken voel. Tenminste ik vermoed dat het door het maagzuur komt. Het is echt een brandend gevoel. Iemand die dit herkent? Zo ja wat kun je er tegen doen? </p>

Van maagzuur had ik ook last. Ook al voelde ik het alleen in mijn maag/keel. Geen idee of het zo kan uitstralen.  Bij mij hielp het om na een maaltijd een eetlepel Griekse yoghurt te nemen

Dat is zeker maagzuur. Heel naar als je het in je oren en kaken voelt, maar het hoort er in heftige gevallen bij. Ik heb zelf een slechtsluitende maagklep, dus buiten de zwangerschappen heb ik er al last van.
Ik zou als ik jou was omeprazol vragen aan de huisarts. Dat mag je gewoon tijdens de zwangerschap en verlicht echt heel erg! Succes!

Dank je wel allemaal, al heel fijn om te horen dat het vaker voorkomt en dat het toch maagzuur is. Ik ga aan de Rennies en als dat niet helpt ga ik vragen naar sterkere hulpmiddelen. Dit is zo naar en dat heel de dag/nacht lang ?

Mijn apotheker raadde af om rennies te gebruiken. Dat zou niet goed zijn voor de kleine. Volgens de rennie site kan het geen kwaad maar zou het toch nog even na vragen. Ik gebruikte op advies van de huisarts/apotheker molox maar toch.... De yoghurt hielp beter, haha

Ik gebruikte zonodig omeprazol, maar als het zuur echt heel actief was gebruikte ik Rennies op advies van de huisarts. Dat werkte al heel snel verlichtend. Dat was voor mij effectiever dan omeprazol.

Ik had aandelen bij rennies m'n vorige zwangerschap... Vanaf week 16 tot geboorte vreselijk last van gehad, alsof ik mezelf verdronk tot spugen aan toe.
Wat hielp waren de rennies en verder vla, heel veel melk en af en toe een slokje cola. 
Grappig hoe dat anders is bij iedereen want bij mij was yoghurt juist een trigger! Dus dat ook nog als tip, let op wat je eet. Suikers, yoghurt en sinasappel/mandarijn maakte het nog erger bij mij.
Succes! 

Terug
Bovenaan