Maagzuur

Hoi,

Sinds een weekje of twee heb ik het wel eens dat ik het gevoel heb dat je wel eens hebt na het drinken van cola dat er wat lucht uit je slokdarm moet zonder echt te boeren, maar dat er dan ipv lucht toch iets zurigs omhoog komt. Het doet verder geen pijn en is niet al te vervelend, ik vraag me af of dit nu is wat men bedoelt met maagzuur. Ik dacht namelijk dat dit iets heel erg vervelends was en bij mij valt het wel mee. Ik heb dit voor ik zwanger was nog nooit gehad dus het is wel nieuw. Wat denken jullie?

groetjes, Jane
 
Hoi Jane, ik dacht even dat ik het berichtje zelf had geschreven.Dat heb ik nou ook al ong. een week.Of dan wil ik iets zeggen en heb ik, zonder enige aanleiding, ineens een mond vol van die zurigheid!!(sorry!!)Het komt zomaar opzetten, zonder enige misselijkheid.
Ik weet niet precies wat het is of waardoor het komt, maar volgens mij is dit geen maagzuur.(heb ik ook nog nooit last van gehad)
Volgens mij is dit gewoon een reactie, omdat je maag een beetje in de knel komt.Ik ben nu 34,5 week en denk persoonlijk dat dat de reden is.
Succes!!Groetjes.....
 
Hoi Jane en Miriam,

Bij mij is het zo ook begonnen (helaas) en ik kan jullie zeggen dat het bij mij wel degelijk maagzuur was (is). Alleen kwam het bij mij niet altijd naar boven. Dit resulteerde er wel in dat het onderste gedeelte van mijn slokdarm op een gegeven moment helemaal geirriteerd was door het maagzuur en dit erg pijnlijk was op het moment dat ik het weer had of als ik iets heets at of dronk. In het begin (ik heb er last van sinds ongeveer 28 weken zwangerschap) kon ik het nog "blussen" met warme melk of vanillevla, maar gaandeweg hielp ook dat niet meer en ben ik noodgedwongen overgestapt op Maalox tabletten. Er zijn nu momenten dat zelfs ook dat niet meer helpt, maar goed, het einde is in zicht. Overigens heb ik er vaak last van (gehad) op momenten dat ik dacht dat mijn maag leeg begon te raken, o.a. 's nachts, in plaats van dat ik net gegeten had (vreemd, maar waar).

Nou ik hoop van harte dat het bij jullie allemaal mee zal vallen en wens jullie veel succes met jullie zwangerschap.

Groetjes Fonske (40w2d)
 
Terug
Bovenaan