maagzuur

Hallo,
ben nu bijna 27 wkn zwanger en heb ontzettend last van branderig gevoel in keel (een soor maagzuur, lijkt wel).

Zijn er middeltjes, pilletjes die je ongestoord kan innemen tegen deze kwaal of hoort het helaas bij een van de kwaaltjes die horen bij de zwangerschap??

Ben erg benieuwd.
 
Waarschijnlijk heb je inderdaad last van brandend maagzuur: de afsluiting van maag naar slokdarm werkt minder goed in de zwangerschap en daardoor kan maagzuur omhoog komen.
Vooral bij liggen geeft dit vaak last (geen hulp van de zwaartekracht).

Er zijn huismiddeltjes voor, zoals vanillevla, als dit onvoldoende helpt zijn er ook medicijnen die je ervoor mag gebruiken. Overleg hiervoor even met je huisarts, apotheek en/of VK.

N.
 
Hoi,

Bij mijn VK hangt een poster dat als je last van maagzuur hebt je tegenwoordig renie mag nemen. Zelf ben ik 22 weken zwanger en ik heb er ook veel last van en de huishuidmiddeltjes helpen bij mij niet.
 
Ik heb er zelf heel erg veel last van, maar Regla-Ph helpt bij mij heel goed. De verloskundige heeft het me voorgeschreven en het is ook volkomen veilig als je zwanger bent. Je kunt het kopen bij de Apotheek en bij sommige drogisterijen.

Groeten,
Lisa.
 
Terug
Bovenaan