Maagzuur

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er een goede tip tegen maagzuur. Ik heb afgelopen nacht de hele nacht lopen spoken. Ik wordt er misselijk van. Rennies helpen niet ik heb ze nu voor het eerst in mijn leven gegeten maar het werkt niet. Please iemand met een tip.

Liefs Heleen
30w2d Zwanger

Hallo Heleen,
herkenbaar. Ook ik word (nu gelukkig iets minder ) gek van dat maagzuur. En dan vooral 's avonds als ik naar bed ga. Brr... zelfs zo erg dat ik er misselijk van word.
Wat mij goed helpt is op het moment dat ik 's avonds last heb van maagzuur om een paar schepjes vanillevla te eten. Helpt echt.
Wat mij nog beter helpt is om 's avonds niets meer te eten. ik ga dan in ieder geval niet snaaien.
Nu     (ben ruim 35 weken) wordt het gelukkig een heel stuk minder. Ons frummeltje zakt al een eindje richting uitgang.
Succes.
Anne-Fieke

Hoi!
Gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee maar ik heb wel eens gehoord dat je bij de huisarts een drankje kunt krijgen tegen maagzuur. Ook als je zwanger bent. Verder helpt soms om het hoofdeind van je bed wat omhoog te zetten (evt een dik kussen onder het matras) maar ja, dat moet natuurlijk wel lekker liggen... Tja, die zwangerenkwaaltes!
Succes ermee, het lijkt me heel naar! Jojanneke.

hoi babybeer

gefeliciteerd met je zwangerschap

ik ben zwanger van me 3de en bij de eerste 2 had ik erg veel maagzuur en was echt erg ik nam dan via dokter regla ph  dit is er in  kauwtableten of drankje (weet niet of ze drankje nog hebben )   maar dit was 17 jaar geleden   en nu kan je het alleen bij apotheek krijgen en zo aanvragen   die helpen heel goed en zijn voor zwangere vrouwen ik heb ze nu ook weer   heb gelukkig niet zo vaak het zuur nog ,maarja kan nog komen ben nu 22 weken zwanger

liefs petra

hoi hoi
tja bekend met maagzuur ben ik ook,ben nu zwanger van de 5e en heb het bij alle zwangerschappen gehad en verwacht het nu ook wel weer.
wat bij mij altijd erg goed hielp is melk.
waar ik ook heen ging ik nam overal melk mee naar toe.je kunt inderdaad ook een drankje krijgen bij de dokter maar dat is zo,n klein flesje dat heb je zo leeg.
het is heel erg vervelend en je kunt haast niks meer eten of drinken,maar echt melk helpt echt.
succes verder en ik hoop dat het jou ook zo goed helpt.
liefs sil

Hoi hoi,

Ik heb ook vreselijk veel last van maagzuur. Zowel bij mijn 1e zwangerschap als nu.
Ik neem of vanille vla of een beker warme melk (niet echt lekker, maar helpt wel echt).
En je hebt een drankje voor maagzuur, maar dat heb ik nog niet gekocht, probeer het eerst zo op te lossen.

Sterkte!

Beatrijs
26 weken

Ja vervelend!
Ik begin er ook steeds meer last van te krijgen, maar tot nu toe is het nog te doen.
Ik werk in een apotheek en Antagel drank of Maalox tabletten gebruiken vrouwen vaak bij zwangerschap. Kan verder ook geen kwaad ofzo.
Let ook goed op met wat je eet, dus niet te veel zware kost zoals boerenkool enzo, en ook niet teveel prik of zure drankjes. Sterkte!

xx Syrah

Hallo,

Het wordt hier al vaker genoemd, maar bij mij werkt vanillevla ook  echt!
Ik drink 's avonds geen sinaasappelsap e.d. meer, en voor ik naar bed ga neem ik twee, drie happen vanillevla. Dan heb ik er nauwelijks nog last van. Als ik overdag last heb van maagzuur, neem ik ook een paar happen, en dan is het zo weer weg. (de eerste keer at ik een half pak op, dat hielp me meer van de regen in de drup... )

Succes ermee!!!

Terug
Bovenaan