maagzuur

A

Anoniem

Guest
hoi meiden
het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest.maar ik heb me weer helemaal bij gelezen.ik ben nu 18 weken zwanger en heb vreselijk last van maagzuur. ze zeggen wel eens dat je dan melk moet drinken maar daar red ik het niet mee.weet iemand wat ik hier mee aan moet. want ik kan je vertellen dat het best vervelend is

Hoi duufke,
warme melk, rennies of vanille vla, dat zijn de dingen die mij absoluut helpen!! Succes!
Grtjs. Paddy

Hoi Duufke,

Ik heb er ook zo'n last van.

De dingen die je kan proberen zijn:
- Rennies
- pepermuntjes
- vanillevla
- cola

Als dit niet help vraag het anders even aan je VK of gynaecoloog. Hun hebben ook altijd wel tips voor je.

Kruimel ( 29.4 wkn )

Ik had vanaf 20 weken ook vreselijk maagzuur en werd alleen maar erger...
Ik zweer bij antagel (drankje dat je bij apotheek kunt kopen)!!! Was lekkerder dat rennie en hielp veel beter. Ik gebruikte de rennies er ook wel eens naast als het echt erg was.
Verder heb ik mijn dieet steeds drastischer moeten aanpassen gedurende de zwangerschap.
Geen koffie/thee, geen koolzuurhoudende dranken, geen vruchtensappen (mn citrusvruchten) of 'fris/zuur' fruit (zoals kiwi, appel, citrusvruchten, druiven), geen yoghurt, geen vet of gekruid eten. Kleine porties, meerdere kleine maaltijden op een dag, tussendoor een paar droge crackers om te neutraliseren, niet eten/drinken na 20:00 uur. Op het einde reageerde ik zelfs op het vette van melk en vla! Dus dronk ik alleen nog maar water en aanmaaklimonade...
Is heel wat, maar het scheelde bij mij echt. Hiermee kon ik het volhouden en hoefde ik niet de tabletten te gebruiken die de gyn mij aanbood (wilde liever niet 'echte' medicijnen gebruiken... maar het had wel gemogen dus).

Heel veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (23 weken)

hoi erg vervelend he die maagzuur. bij mij hielp een bakje vanille vla erg goed. ik hoop dat je er wat aan hebt.

als je in bed ligt op je linkerzij gaan liggen.
omdat je maag een beetje schuins in je lichaam ligt en als je dan op je rechterzijde zou gan liggen dan loopt het zuur snellerin je maag omhoog.
en als je dus op links gaat liggen is het voor ht zuur moeilijker om omhoog te komen.

Ook ik heb er last van gehad en wat helpt is rennie althans bij mij wel.
Verder hielp bij mij melk ook niet.

Succes ermee.

lfs nice (38,2 wk zwanger,augustus forum)

Regla PH werkte bij mij beter dan Rennies en die zijn goedkoper. Van andere vrouwen heb ik ook over Emefasene gehoord, dat kan de huisarts je voorschrijven als het echt heel erg wordt.

Sterkte ermee,
Lotje

Terug
Bovenaan