Maagzuur

Hallo allemaal,
Ik vroeg me af wat jullie innemen tegen brandend maagzuur. Ik heb er net twee dagen last van maar wel behoorlijk!
Ik heb rennies op mijn nachtkastje liggen en verder heb ik ze binnen handbereik.
Ik heb ook een en ander gelezen over Maalox en Regla PH.
Hebben jullie ook persoonlijk advies over een van deze medicijnen van de verloskundige gehad??????

Hoi JJ,

Ik heb er nu gelukkig nog geen last van, maar had dat bij de 1e wel. Ik nam vooral rennies en die werkten prima. Bij de apotheek, heb ik ook nog een keer een vloeibaar goedje gehad, maar dat was zo'n gedoe. Kon je niet makkelijk meenemen.
Rekening houden met eten, helpt ook. Dus niet te kruidig en niet te vet.
Maar waarschijnlijk ligt de kleine gewoon lekker met zijn kontje tegen je maag te duwen, dan voorkom maagzuur helaas niet, maar rennie verzacht wel.

Succes ermee,

groetjes, Yvette

Hoi JJ,

Heb ook nu al last van maagzuur... Erg vervelend moet ik zeggen. Bij de oudste rennies gebruikt en die nu ook maar weer te voorschijn gehaald. Je hebt ook gaviscon vloeibaar (die van de tv reclame) maar daar werd ik misselijk van. Je moet deze ook na iedere maaltijd nemen en dan 's avonds voor je naar bed gaat. Het legt een soort van filmlaagje over je maaginhoud volgens mij. Maar goed, rennies helpt bij mij het beste en daar staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je het mag gebruiken als je zwanger bent.

Het helpt bij mij ook wel om een glas halfvolle melk te drinken of een volkoren koekje te eten. Gele vla schijnt ook te helpen. Dus ik bewaar de rennies vooral voor 's avonds en 's nachts. Moet nog 20 weken en weet nog van de vorige keer dat het alleen maar erger wordt tot de baby gaat indalen...

Owja, geen chocolade eten, geen sinaasappelsap en geen koolzuurhoudende dranken helpt ook. En niet pittig of vet eten, maar dat had Yvette ook al geschreven.

Succes ermee!

Groetjes,
Jo

gaviscon is idd errug ranzig, bah bah!
helaas heb ik zelf al vaak last van brandend maagzuur en helpen rennie's ed niet echt meer. Bij mij helpt alleen pantazol, maar dat mag je weer niet hebben, super balen dus!

maar ja vorige x heb ik het ook overleefd, dus zal nu ook wel goed komen.

sinds de zwangerschap van Fleur eet ik ook geen uien meer, daar kreeg ik toen zo'n last van dat ik ze nu niet meer lust! (rauwe uien)

sterkte ermee.

groetjes Petra

Hoi,

Hoor eigenlijk bij het oktober forum. Van mijn tante (verloskundige) kreeg ik de tip om Lupos aarde inwendig  te gebruiken ( kan je kopen in de bio winkel, rood pak)

100% veilig, gaat om een vorm van klei. S'morgens en s'avonds drie eetlepels oplossen in water, en dit opdrinken.

Schijnt super te werken, het wordt in ieder geval minder

Zo, ben ik even blij met dit onderwerp.
Sinds zondag heb ik last en het brandt echt door mijn hele slokdarm.
Merk inderdaad, dat  eten erg van invloed is.
Mijn chocoladeverslaving verergert de boel enorm en kruidig eten ook.
Vandaag gezond gegeten en geen last tot nu toe. Kon net echter de behoefte aan een bakje paprikachips en een colaatje niet weerstaan. Tot nu toe gaat het goed....

Die vanillevla heb ik ook geprobeerd en het helpt wel een beetje...

Vond ook die oorzaak van dat de baby met zijn kontje tegen je maag aan ligt wel interessant. Ik voelde de afgelopen weken (ben nu ruim 20 weken zwanger) die kleine elke keer aan de onderkant schoppen. De afgelopen dagen voelde ik veel minder, maar had ik wel veel last van brandend maagzuur. Vandaag geen last, maar wel de hele dag schopjes onderin (ook fijn bij een volle blaas!). Dus zou met de houding dus wel te maken kunnen hebben..(?)..

Als het weer opspeelt, ga ik jullie middeltjes eens proberen.

liefs
Laura

Terug
Bovenaan