maagzuur

Hoi,

Ik ben nu 18 weken en 5 dagen zwanger en heb nu al last van maagzuur, wordt er gek van. Ik slik al rennies. Eerst lukte het met eentje, alleen voor het slapen gaan, maar ik heb er vandaag al 3 gehad, grrrrr. Is mijn oorontsteking over heb ik dit weer. Ik laat mijn bakje koffie 's ochtends maar staan, zou cappuccino beter zijn? (het is zo lekker......)

Ik ben even benieuwd of jullie hier ook al last van hebben? Voor mijn gevoel is dit erg vroeg, hoop toch niet dat ik vanaf nu elke dag maagzuur krijg.

Groetjes

Hoi hoi,
ik had tijdens mijn eerste zwangerschap op het laatst echt vreselijk last van brandend maagzuur. Zat elk uur rechtop in m'n bed.

Nu heb ik ook al af en toe last van brandend maagzuur. Maar gelukkig niet continue. Ik ben nu trouwens 18w7d. Ik probeer er een beetje op te letten wanneer ik het krijg. Ben erachter dat bananen niet echt een succes zijn. Vanillevla helpt bij mij wel een klein beetje, maar is niet echt per liter te koop in Duitsland. (bij de eerste liters gegeten, en familieverpakkingen rennies, maalox, gaviscon, etc.)

Heel veel sterkte!

Hoi hoi,
Ik heb ook al vanaf 17 weken last van maagzuur (ben nu ruim 22 weken) en het werd steeds erger!
Bij mij kwam het niet door koffie, maar wel door bepaalde sauzen of van bijv. rode dubbelfris.
Een tip: ga naar de apotheek en haal een fles antagel. Kost ongeveer €7,- maar werkt echt super!! Rennies werden mij trouwens afgeraden en mij werd aangeraden om Antagel te gaan gebruiken.
Je mag dit 4x per dag gebruiken, ik gebruik het net na het eten 's avonds en net voor ik naar bed ga.

Succes ermee!

Groetjes

Hi,

Hier ook een a.s. moeder met veel maagzuur klachten. De rennies zijn niet aan te slepen. Als je weet waar je het van krijgt (ik bijv. van thee), dan kun je dat laten staan.

Ik kreeg al vroeg last van mijn maag (misschien nog wel eerder van 18 weken, ik weet het niet meer precies) en slik al die tijd ook al rennies. De gewone rennies hielpen niet, dus ben ik rennie-deflatine gaan gebruiken. Je mag daar minder van hebben, maar als ze beter helpen, dan maakt dat niet uit, toch?

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara
(februari mama)

hey,

Ik heb, ook op advies van de huisarts, Antagel gekocht, dit helpt inderdaad super!! Ik ben er erg blij mee. Rennies schijnt inderdaad niet goed te zijn, maar waarom weet ik eigenlijk niet. Heb bij mijn vorige zwangerschappen wel Rennies gebruikt, maar nu hielp dat niet meer, vandaar deze overstap naar Antagel.

Bedankt voor jullie reactie! Advies is altijd fijn!

Groetjes

Terug
Bovenaan