Maaiende armpjes..

<p>Lieve mama’s,</p><p>Ik hoop dat iemand hier dé tip voor ons heeft.. volgend weekend wordt ons zoontje alweer een halfjaar! Slapen doet hij inmiddels weer prima, alleen zijn armpjes houden hem continue wakker. Ze zijn nog ongecontroleerd, slaat de speen uit zijn mond en dan is het krijsen. Doordat zijn armpjes los zijn, komt hij dus niet in slaap..</p><p>Hij slaapt in een slaapzak en een lakentje erover, hoe strak we deze ook doen, hij is binnen een minuut los. Het werkte eerst om daar nog extra doeken tussen te doen, zodat zijn armpjes wat meer vast zaten (iig lang genoeg om in slaap te komen), maar daar is hij inmiddels ook te sterk voor.</p><p>Wie heeft tips? Het is zo jammer dat hij zichzelf wakker houdt met zijn armpjes, als deze vastliggen slaapt hij in en is er niets aan de hand namelijk..</p><p> </p>

Heel herkenbaar.
Kijk eens voor een puckababy Piep!
Was hier de oplossing.
https://www.prenatal.nl/slapen-en-thuis/slapen/slaapzakken/puckababy-piep-hong-kong-0-3-maanden-4710908.html?gclid=EAIaIQobChMI-Kj-q4Xh6QIVh_dRCh0d2wDyEAQYBCABEgLiTPD_BwE
Ziet er misschien een beetje raar uit maar onze dochter ging zo goed slapen toen ze deze aan kreeg. 
Plus het is een goede kwaliteit en niet te warm. 

Officieel mag je natuurlijk niet meer inbakeren, maar onze kleine jongen lag toen wel nog ingebakerd, simpelweg omdat hij nog niet bezig was met draaien in bed en wij ook hetzelfde probleem hadden. We zijn toen overdag begonnen met een slaapzak en toen dit goed ging ook in de nacht. Met die hitte vorige zomer legden wij zijn armen vast met een XL hydrofiel, door er een driehoek van te maken, dan onder hem leggen en dan de punten over zijn armen en onder zijn rug door steken. De puntjes dan zachtjes aantrekken totdat de armpjes langs het lichaampje liggen. Verder had hij dan alleen een luier aan (het was toen bijna 30 graden op zijn kamer), zodat hij via zijn buik af kon koelen. Werkte perfect!

Voor de puckababy is hij al te oud. Helaas! 
Slaapzak met mouwen hielp hier eerst in het begin, maar daar is het nu sowieso te warm voor..
Op de zij kan ik wel eens proberen!
Hij begint hier wel met draaien in bed.. Dus inbakeren mag nu niet meer. Aargh! Grote hydrofiele doek is misschien ook nog wel een optie, al ben ik bang dat hij zich daar ook uit los wurmt 

Wij hebben de slaapzak van Fedde en Kees toen gehad, deze was heel fijn. Hele dunne slaapzak met mouwen die je aan het lijfje kan ritsen. Je kan zeld controleren hoe ver je de rits dicht doet, dus je kan ook oefenen met hem door de rits iets minder ver dicht te doen. Het moge duidelijk zijn dat de ritsjes niet meer dicht mogen als hij begint met draaien ;)

Mijn dochter kon ook echt niet zonder inbakeren. Begonnen met de pacco en later de puckababy piep en mini. Toen ze met 6.5 maand begon te draaien direct gestopt, vond het te eng. Ze blijkt echt een buik slaper te zijn. Sinds ze op haar buik slaapt, slaapt ze echt een stuk rustiger. Ze wordt bijna 1 en ik zie haar nooit meer op de rug liggen. Achteraf had ik haar misschien eerder op de buik moeten leggen zodat we het inbakeren beter af konden bouwen.

Terug
Bovenaan