maak ik het mezelf te moeilijk?

23 augustus wordt onze dochter 3 jaar, het toeval bestaat dat het zoontje van mijn broer op 24 augustus 3 jaar wordt. Wij wonen in het midden van het land en hij in het noorden van het land.

Nu is er visite die bij ons komt, zoals overgrootoma, ooms en tantes, maar deze worden niet uitgenodigd op de verjaardag van mijn neefje. Met als gevolg dat deze mensen het cadeautje voor hem meenemen en het op mijn dochter d'r verjaardag geven.
Ze zit nu in de waarom periode en ik heb haar verteld dat haar neefje ook cadeautjes krijgt. Ze vroeg waarom ik ben toch jarig, ja wat moet je daarop antwoorden.

Kan ik aan mijn broer/schoonzus vragen of ze het erg vinden, dat de cadeautjes in de gang worden gezet en ze deze mee naar huis nemen en daar uitpakken of staat dat raar.

Mijn gevoel is, het is haar verjaardag en ze snapt het niet dat andere dan ook cadeautjes krijgen.

graag jullie advies, want ik weet het even niet

ik kan me wel voorstellen dat je graag alleen de verjaardag van je eigen kindje wil vieren, ze gaan het net een beetje beseffen op deze leeftijd, dat is toch leuk?

Het is voor de mensen die de cadeautjes geven misschien niet zo leuk, maar ik zou proberen te overleggen met je broer om de cadeautjes voor zijn kindje mee te nemen naar huis en uit te pakken op de echte verjaardag (voor zijn kindje misschien ook leuker/begrijpelijker)

Succes... en alvast een fijne verjaardag!

Joke.

Waarom leg je je dochtertje niet gewoon uit dat haar neefje ook bijna jarig is en dat hij ook een paar cadeautjes krijgt. Koop ook voor hem een cadeautje en laat het haar aan hem geven. Mijn dochtertje is 31 augustus jarig en haar neef 29 augustus dus wij hebben ook vaak van de combinatie verjaardagen. Kinderen vinden alles best. Jou dochtertje wordt echt niet jaloers als een ander kind ook een paar cadeautjes krijgt. Het is waarschijnlijk meer voor jou zelf misschien niet zo leuk omdat je graag een echte,superverjaardag voor je dochter wilt hebben. En in gang cadeautjes neerzetten en mee naar huis nemen vind ik wel heel triest voor dat andere kindje. Het is toch ook niet leuk voor hem dat niet iedereen op zijn verjaardag wil komen. Maar er gewoon een leuk feest van en combineer zijn verjaardag er een beetje in. Dat is ook hartstikke leuk voor hem. En jou dochtertje vind het vast erg spannend.

hee. ik heb misschien een oplossing, waarom overleg je niet met je broer om omdebeurt de verjaardagen in èèn keer te vieren.
Ben je van alle ellende af en je kunt de kinderen uitleggen dat ze allebei jarig zijn.De kosten kun je delen, en de visite hoeft maar èèn keer te rijden.

succes ermee,kiyu

Juist als ze 3 worden kun je ze al veel meer uitleggen. Leg gewoon uit dat het neefje ook bijna jarig is en daarom kadootjes krijgt.
Wij vieren de verjaardag van onze jongste (wordt 17 oktober 2 jaar) samen met die van haar vader, ook omdat familie ver weg woont en dan niet 2x in de week hoeft te reizen.
Onze oudste is nu 3,5 en vindt het volgens mij geen probleem dat zij geen kadootjes krijgt en papa en haar zusje wel.
groetjes Melanie

Hoi!

Ik ben erg benieuwd hoe je dit hebt opgelost, lijkt me idd een lastige situatie en ik kan me heel goed jouw redenering indenken, ik zou ook een super verjaardag voor mijn dochter willen, het is dan toch HAAR verjaardag!! Maar aan de andere kant is je neefje de volgende dag ook jarig en aangezien jullie niet zo dicht bij elkaar wonen, zullen jullie toch comprommissen moet sluiten, misschien was het idd een goed idee om het om en om te doen, de ene keer bij jou dochtertje en de andere keer bij jou neefje thuis.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost.

Groetjes Mathilde

bedankt voor jullie reacties. Allereerst hebben we een super verjaardag gehad, lekker weer en veel leuke cadeautjes. Schijnbaar heeft mijn broer er toch ook nog wel over nagedacht. Ze hebben hem 1 cadeautje laten uitpakken en de rest weggezet.
Dus uiteindelijk niets aan de hand.
volgend jaar ga ik het inderdaad anders doen, weet nog niet hoe, maar ik heb een jaar de tijd om er over na te denken hahaha. Helaas is het geen optie om een gedeelte daar te vieren, omdat hij die mensen gewoon niet wil uitnodigen. Maar ja, dat is zijn keuze.

groetjes

Terug
Bovenaan