Maak ik me nu te druk?

Hallo,weet niet of dit de juiste plek ik maar doe een gok! We zijn zwanger van ons eerste kindje, we verwachten een dochtertje. Mijn vriend heeft er niks anders over dat dochters gek zijn met vaders en vaders gek zijn met hun dochter. Hij ziet alles al helemaal voor hem en heeft het daar constant maar over. Terwijl hij voor de rest niet bezig is met de zwangerschap (met mij dan) ik voel me hier steeds verdrietiger over.. Zijn dit nou mijn hormonen dat ik me gewoon buiten gesteld voel... Is dit normaal gedrag van mijn partner??? Het is ons eerste kindje dus weet het niet.. Hoop graag op reactie

Hoi,
Allereerst gefeliciteerd. Ik denk dat het heel logisch is dat je je zo voelt en ja je hormonen doen er een schepje bovenop. Het is goed om hem te vertellen dat je je zo voelt en graag meer betrokkenheid bij de zwangerschap/jou wilt.
Ik vind het iets moois dat hij zo enthousiast is. Mijn man was ook helemaal in de wolken en erg enthousiast, maar daarnaast ook erg steunend en betrokken naar mij toe.
Voor jezelf goed om van zijn enthousiasme te genieten en jezelf eraan te herinneren dat het iets positiefs is. En zoals ik al zei er samen over te praten.

Hoi Myfteria,

Bedankt voor je reactie! Het is idd een goed begin om me gevoels maar eens onder woorden te brengen naar hem toe.
Uitterraad ben ik er ook wel blij mee dat hij zo enthousiast is!
Het is fijn om feedback te krijgen hier.

Groetjes

Daar is dit forum ook voor gebruiker.
En wat supertje zegt, mannen doen het inderdaad allemaal net even anders.
Mijn man heeft ook wel eens gezegd dat hij zich moeilijk kan voorstellen hoe het voor mij was. De man voelt immers niets en het eerste tastbare is als de kleine er straks is. En dan is het eerst allemaal eng en breekbaar haha.
Ik ben erg benieuwd hoe je partner reageert als je het bespreekbaar maakt. Succes

hij begrijpt mijn emotie zegt hij, hij is zelf gewoon super trots dat hij papa wordt Myfteria! Ik denk dat ik me van zulke dingen net wat jij zegt van moet gaan genieten ipv ergeren of naar gevoel van krijgen.. Ben dan ook erg benieuwd hoe hij zal reageren tijdens en na de bevalling!
Thnx meiden weer helemaal opgelucht!

Terug
Bovenaan