Maak me erg zorgen....

Dag allemaal,

Ik vind het heel naar om dit berichtje te moeten schrijven, want voel me ontzettend schuldig dat ik bepaalde gevoelens heb. Vandaag mijn 20 weken echo gehad waaruit is gebleken dat ik in verwachting ben van een jongetje. Helemaal gezond, dat is fantastisch natuurlijk!!!

Maar nu maak ik me opeens heel erg zorgen.... In mijn hoofd kreeg ik altijd een meisje. Ik ben een echte vrouwen-vrouw, heb niet veel jongens om me heen gehad en als ik die wel had waren het voornamelijk probleemjongens. Ook heeft een van mijn vrienden autistische kinderen die zachtjes gezegd niet de makkelijkste waren om op te voeden... Op internet lees ik over dat bepaalde stoornissen voornamelijk bij jongens voor komen. Autisme, ADD, ADHD etc. etc. Mijn man heeft ook autisme waardoor de kans op een autistisch kind heel hoog is, vooral als, je raad het al, dit een jongen is (het komt vier keer vaker voor bij jongens). Ik zoek op internet naar 'lotgenoten' die zich ook zorgen maken of ze een moeilijk op te voeden kindje krijgen om over mijn gevoelens te praten, maar ik kom alleen maar bij onderzoeken terecht die mijn zorgen bevestigen.

Ik vind het vreselijk dat ik me zorgen maak over mijn eigen zoon omdat ik vooralsnog een gezond kindje draag en dat al een zegen is. Ik voel me daarom extra schuldig en ben bang dat het kindje mijn zorgen meekrijgt.

Wie herkent deze gevoelens?

 
Hallo mama van een jongen;)

Ik herken je gevoel tot op zekere hoogte. Mijn man heeft autisme en Add hij heeft de bonus zeg maar. Wij hebben een meisje van 4 en nu verwachten we ons 2e kindje. Ik kan me voorstellen dat je dat moeilijk lijkt maar aan de andere kant hoeven het niet altijd moeilijk opvoedbare kinderen te zijn;) Juist door ze handvaten te bieden kan de omgang een stuk makkelijker zijn. Wij vermoeden bij onze dochter een paar trekjes van autisme en door haar dingen duidelijk uit te leggen is hier goed mee om te gaan. De kans dat je kindje het heeft is misschien 4x vergroot maar dit betekent nog steeds niet dat hij het heeft. Heb je dit met je man kunnen bespreken? Je mag altijd een berichtje sturen voor vragen of als je even wilt praten. Liefs mama van een mooi meiske
 
Hoi,

Weet je dat ik dat ook echt had met mijn zoontje. Maar ik ben uiteindelijk een echte jongen mama geworden. Je moet gewoon even wennen aan het idee.

Serieus komt goed. En het stukje autisme, ja nou ja dan heeft hij dat, dat betekend niet dat hij niet een super lief aardig joch kan zijn.

KOMT GOED!
 
Terug
Bovenaan