<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van inmiddels 22 maanden. Toen mijn zoontje 3 maanden was werd er bij hem een extern waterhoofd geconstateerd. De neuroloog heeft dit uiteindelijk afgesloten en heeft ons verteld dat er niks aan de hand is en het allemaal vanzelf weg trekt en er niks met zijn ontwikkeling zal zijn. </p><p>Nu is het zo dat ik toch een heleboel dingen merk wat zijn ontwikkeling betreft. Hij is begonnen met lopen vanaf 20 maanden.</p><p>Hij zegt helemaal niks, niet eens mama of papa. Brabbelen doet hij heel af en toe. Hij begrijpt ook bijna niks. Boekjes lezen wil hij niet, hij stopt de boeken in zijn mond. Hetzelfde doet hij bij potloden. Potloden stopt hij in zijn mond, hij wil niks te maken hebben met kleuren of knutselen. Ook kan hij nog steeds niet eten met mes en lepel. Ik benoem trouwens echt alles en doe mijn uiterste best helaas zonder resultaat.</p><p>We hebben een afspraak staan bij het consultatie bureau maar ik was erg benieuwd naar jullie ervaringen/ meningen. Heeft iemand hetzelfde mee gemaakt of het nu wel of niet het externe waterhoofd had ? En moet ik me oprecht zorgen maken ? </p><p>Alvast bedankt.</p><p> </p><p>Groetjes, een bezorgde moeder</p><p> </p><p> </p><p> </p>