maak me zorgen.... vanmiddag echo nummer 6 gehad voor 1eiige tweeling

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb vanmiddag weer een echo gehad (nr 6) en ik heb het er wel moeilijk mee. Ik ben nu van om de week controle gezet op elke week controle. Er zat een verschil van 1,5 week tussen de kleintjes. De een zat op 17 weken 2 dagen in plaats van 16 weken en 2 dagen. En de ander zat op 15 weken 5 dagen.

Ik weet dat ik me nog geen zorgen hoeft te maken omdat ik nog niet de opdracht gekregen heb om het rustiger aan te doen. Maar dit is wel waarom ik zovaak langs moet komen. Om bij te houden of gelijk groeien.    Ze delen namelijk de placenta dus het kan dat de een meer gaat eten dan de ander en dat is natuurlijkniet de bedoeling. Heb toch wel zin om ff te gaan zitten huilen, al is het maar ff als ontlading.

Zijn er nog andere dames die dit meegemaakt hebben?

Liefs,
Sara

Hallo,

Nee, ik heb het niet meegemaakt want ik heb geen tweeling maar het lijkt me idd niet fijn. De herhaaldelijke echo's herken ik wel want die krijg ik ook omdat ons kleintje nu 1,5 week achter loopt op schema (onze jongste zoon had 6 weken groeiachterstand maar daar kwamen ze pas laat achter, nu wordt het beter in de gaten gehouden) maar het groeit verder  wel mee dus het kan ook nog gewoon een kleintje zijn. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is dat zou wel fijn zijn.

heel veel sterkte en probeer toch nog te genieten van de 2 wondertjes in je buik!

groetjes, Oelie

Hoi Sara,

Wat bijzonder, zwanger van een tweeling!

Ik heb ook geen ervaring hiermee, maar wil je wel heel veel sterkte wensen.
Probeer je niet te ongerust te maken want misschien is de een wat kleiner van bouw als de ander. En komt het uiteindelijk gewoon goed.

Het is wel lekker dat ze het zo goed in de gaten houden, dan weet je wel waar je aan toe bent.
Maar eens lekker huilen wil best helpen hoor, dan kan je er daarna weer even tegen.
Gewoon doen!

Groetjes,
Vanessa 35,5 van de vierde

Hoi meiden,
bedankt voor jullie reacties. We hebben het gister lekker rustig aan gedaan en een boel gepraat met van mijn kant het een en ander aan traantjes. Ik vond het ook wel erg fijn dat mijn vriend me zo gesteund heeft gister. Hij probeert nu vrij te krijgen om mee te kunnen gaan naar de echo. Hopelijk lukt het, zijn dagen zijn al op.
Maar goed. Ik heb van verschillende kanten gehoord dat het vaker voorkomt dat de een wat groter is dan de ander. Dus zolang het verschil niet te groot wordt zit het wel goed. Ze zijn beide erg actief en dat ik ook een goed teken.

Ik denk dat ik ook gewoon wat zenuwachtiger ben omdat ik zelf 1 van een tweeling ben. Mijn moeder kreeg met 16,5 weken nog een halve miskraam en verloor er 1. daarbij verloor ze groot een deel van de placenta waardoor ik op een gegeven moment niet voldoende te eten kreeg. Ik werd al voordat  mijn moeder  7 maanden zwanger was via keizersnede op de wereld gebracht en in de couveuse gelegd en heb daar 3 maanden gelegen wegens verschillende problemen. Gelukkig is alles toch nog goed gekomen, maar pffff. Lijkt me erg zwaar als  ouder!!

Liefs,
Sara  

Hoi,
Ik ben nu 13 weken zwanger van een tweeling. Ik heb nu 2 keer een echo gehad. Bij mij is het waarschijnlijk een twee-eiige tweeling. Eentje is wel wat kleiner als de andere, maar dat kan ook zijn omdat hij/zij niet goed ligt. Ik maak me nog niet druk, maar ik hoop wel dat het allemaal goed gaat. Nu ben ik eindelijk gewend aan het feit dat het er twee worden...

Hoi Sara,

Probeer je niet te druk erover te maken. Die extra controle is alleen maar goed.
Ik ben zelf 18 weken zwanger van een 2-eiige tweeling en bij mij zit er ook verschil in lengte.
Volgens mijn gynaecoloog kwam dat veel vaker voor bij tweeling zwangerschappen.
Doe het wel rustig aan, vooral als je dit ook opgedragen wordt. En als het ernstiger is wordt je wel opgenomen in het ziekenhuis.
Met een 1-eiige tweeling wordt je toch ook vaker gecontroleerd?

Even een vraagje aan aanstaande tweeling moeders. Hebben jullie ook al zo'n enorme buik? Sta er elke dag nog van te kijken. Ben overigens nog niets in gewicht toegenomen.
Als ik mensen vertel dat ik nog maar 18 weken zwanger ben staan ze mij met de mond open aan te kijken. Ze kunnen het bijna niet geloven.

Sara en anderen, geniet ervan en allemaal veel succes!

Groeten,

Patricia

Hoi hoi,
bedankt voor jullie geruststellende reacties. Ik voel me al een heeeel stuk rustiger. Ik heb ook uit mijn omgeving te horen gekregen dat het normaal is. Ik ben inderdaad erg blij met de extra controles.

Ik heb ook al een flinke buik. Ik lijk wel al 6 maanden zwanger. Pff, het gaat erg hard de laatste tijd en ik zit pas op  16,5 weken. Dat beloofd nog wat. hahaha.

Ik kreeg mijn foto niet op deze site, maar ze staan wel op mijn hyves. Ik weet niet of jullie ze zo kunnen zien, maar zo niet, verander ik als ik straks thuis ben de opties zodat iedereen ze kan zien.
http://sara1979.hyves.nl/

Groetjes,
Sara

Terug
Bovenaan