maak me zorgen, weer over het eten....

Even jullie advies nodig, misschien zijn er mensen met hetzelfde dilemma:

Matthijs (wordt woensdag een half jaar....) heeft de smaak te pakken van het lepeltje eten. Fruit, groenten, hij vindt het een groot succes!
Omdat hij zo vroeg nog   komt voor de fles (tussen 5.00 uur en 6.00 uur 's ochtends), zie ik het nog niet zitten om over te gaan op 3 flessen (hij krijgt er nu nog 4, en drinkt ze allemaal leeg.....).

Ons schema is ongeveer als   volgt:

5.30 uur 180cc fles
9.00 uur half potje fruit
10.30 uur 180cc fles
14.30   uur 180 cc   fles
17.00 uur half potje groente
19.00 uur 210 cc fles

Grote vraag van mij is: zal hij niet teveel voedingsstoffen binnenkrijgen omdat ik nog op 4 flessen zit? ga ervan uit dan de halve potjes snel hele zullen worden namenlijk....

Iemand tips? ervaring hiermee?

Liefs,
Esmeralda

Hoi!

Maak je geen zorgen hoor! Isa kreeg tot een week geleden (ze is nu 7 1/2 week) ook nog 4 flessen van 180 cc naast haar fruitje en warme hapje! Ik heb geen moment gedacht dat ze teveel kreeg! Ze dronk ze nog met smaak op (alleen de middagfles werd op een gegeven ogenblik hangen en wurgen en dat was voor mij het teken om die er tussen uit te halen). Dus, laat het gewoon van je kindje afhangen zou ik zeggen!

Grtz. poppetje71

Hoi

Tess krijgt ook nog vier flessen naast haar fruit en groente hapje. wel krijgt ze na het groentehapje (ze eet nog maar een paar hapjes) een fles melk van 150 cc en in de rest van de flessen krijgt ze 210.

Haar schema (wel afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt)

07.00 fles 210 cc
10.30 half potje fruit of vers fruit
12.00 fles 210 cc
16.00 groentehapje met een fles van 150 cc
20.00 fles   210 cc

Groetjes sandra mv nick en tess

hoi hoi,

Op mijn werk (kdv)drinken allekinderen van 6 maanden nog gewoon 4 flessen hoor!Vaak als ze met 7 of 8 maanden met broodje beginnen vervalt de middagfles pas...en ik heb zelfs een paar kinderen van 9 maanden die nog 4 flessen krijgen!Het is zo dat die fles er af mag, maar niet hoeft!!!!Echt hoor!

groetjes leetje 1981

Terug
Bovenaan