maak me zorgen...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen. Al vanaf het begin dat ik zwanger ben (nu 5,4 wk) heb ik zere borsten gehad. Vandaag is het ineens een stuk minder. Nu ben ik bang dat dat een slecht teken is. Herkennen jullie  dit en wat  kan het betekenen?
liefs daantje  

Hoi Daantje,

allereerst proficiat met je zwangerschap en ja ik ken zorgen. Ik had het zelfde toen ik ongeveer 7 weken was, dacht ook dat een zwangerschap altijd gepaard ging met pijnlijke borsten in de eerste maanden, daarna ook nooit meer echte spanning gehad in de borsten.
Nu ben ik inmiddels mama van een gezonde knul van 6 weken.

Ik zou met niet zo veel zorgen maken.

Liefs van Marinte en geniet van je zwangerschap

hoi Marinte,

Bedankt voor je reactie!! Goed om te horen.  Jij gefeliciteerd met je zoon!

grts, daantje

Hoi Daantje,

Die gevoellige borsten komen en gaan. Ik heb me hier ook zorgen om gemaakt maar het is dus echt geen reden om je zorgen om te maken.
gr.Ing

Hoi Daantje,

Fijn dat je iets schrijft hierover, want dat is sinds een paar dagen ook mijn grote zorg. Ben nu 8 wk en 2 dg zwanger, maar sinds een week zijn mijn borsten lang niet meer zo gespannen en vol... Ook ik maak me er erg druk om.

Eind augustus hadden we een miskraam. Daar kwamen we tijdens de eerste echo achter. Komende dinsdag hebben we weer onze eerste echo, maar het voelt dus niet goed. Niet alleen de borsten, maar ook mijn urine is weer lichter en ruikt minder sterk. Ook 'voel' ik me gewoon niet meer zo zwanger. Achteraf gezien ben ik de afgelopen week ook niet meer elke dag in zwangerschapstijdschriftjes aan het kijken en er gewoon niet meer zo 'vol' van. Heel, heel spannend dus, die echo komende dinsdag...

We gaan er eigenlijk al van uit dat het mis is. Dat is misschien niet handig, en ergens las ik ook dat je "zwanger bent totdat het tegendeel bewezen is", maar na de ervaring van de vorige keer en het sterke gevoel van deze keer houden we er toch ernstig rekening mee. Als er alsnog een hartje te zien is, dinsdag, dan spring ik een gat in de lucht en zal het als een wonder zijn voor ons!!!

Liefs, Vennie

Hoi allemaal,
Dat de verschijnselen van het zwanger zijn minder worden wil gelukkig niets zeggen
over hoe het in je buik gaat. Bij mij is het vanaf het begin al heel wisselend geweest.
Deze zwangerschap heb ik af en toe last van bepaalde dingen en dan ineens voel ik
helemaal niets meer. Met mijn zoon heb ik de eerste 3 maand echt helemaal niets
gevoeld!!! Ik wist wel dat ik zwanger was hoor. Maar voelde gewoon helemaal niets.
Mijn zoon is nu 2jr en 4mnd en kerngezond. Ik ben nu 22wkn zwanger van de 2e en
heb zoals gezegd wat meer kwaaltjes. Het is een compleet andere zwangerschap
en men zegt niet voor niets dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is..
Probeer toch te genieten en ga niet van het ergste uit. Dat je nu minder erover leest en
minder ermee bezig bent kan ook een vorm van zelfbescherming zijn.
Succes dinsdag.
Liefs Melanie

Hoi, hoi,
Fijn om jullie reacties te lezen!
Vennie veel succes dinsdag, zal voor je duimen.

liefs, daantje

Hoi meiden,

Nog 1 nachtje slapen voordat we morgen de echo hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel wat rustiger voel, ook vanwege jullie berichtjes. Maar toch....

Ik zei net al tegen mijn man dat het wel leek alsof die echo over iemand anders gaat; alsof ik er nog niet helemaal aan wil hoe spannend het wel niet zal zijn. Maar ik denk dat de reality-check vanzelf wel komt rond de tijd dat we naar het ziekenhuis moeten... Gelukkig staat er gelijk na de echo een gesprek met de gynaecoloog gepland (net als de vorige keer), en kunnen we gelijk fijn even praten. Of het nou goed of slecht nieuws is.

Ik zal morgen zeker even laten weten hoe het was, goed? Duimen jullie voor me?

Veel liefs, Vennie

Terug
Bovenaan