Maakt geen geluid..

<p>Shanty   mijn meisje precies 11 weken slaapt al 2,3 weken door. ( denk ik ). Nu ga ik een x later naar bed en zie ik dus dat zij gewoon wakker ligt in haar bed, en ze beweegt niet veel en maakt ook helemaal geen geluid..  Nu weet ik dus eigelijk niet echt wat ik moet doen? Dr pakken of dr laten liggen.. want wie weet ligt de dus gewoon vaker wakker zonder dat ik het weet en dat vind ik zielig..  Ik dacht eerst aan te veel slaap overdags.. maar als ik haar langer probeer wakker te houden ( meestal tot kax 2 uur na dr fles ) begint ze echt te huilen dat ze wilt slapen.. na een uur wordt ze altijd weer vrolijk wakker. </p>

Lekker laten liggen! Als ze niet huilt heeft ze niks nodig. Ook als ze niet slaapt kan ze wel uitrusten en prikkels van de dag verwerken. Een baby hoeft in de 'wakkertijd' niet continue vermaakt te worden.
Ben wel benieuwd waarom je het zielig vindt? 

Ooh ik herken dit zo! Mijn meisje had dat ook vaak op die leeftijd. Dat ik ging kijken en dat ze idd gewoon wakker lag. Vond t idd ook sneu. Alsof ze tekort kwam, kan het niet helemaal uitleggen waarom. Als ik overdag zag dat ze wakker lag haalde ik haar er uit (als ze al een poos had geslapen). 's nachts of 's avonds liet ik haar lekker liggen, ze viel altijd weer in slaap. 

Als ze haar ogen half dicht heeft en stil ligt kan het ook lijken alsof ze wakker is. Zoek maar eens op, baby slapen soms met hun ogen open. 

Eigenlijk heel fijn toch, dat je baby al zo jong tevreden alleen kan zijn? Ik heb dit ook wel eens gehad, dat ik heel stilletjes iets kwam pakken, en dat meneer met zn ogen open naar me lag te staren toen ik binnen kwam ?
Zeker in de avond en nacht zou ik haar vooral lekker laten liggen, alleen maar goed voor het ritme als ze dan niet uit bed komt!

Terug
Bovenaan