Maakt zich zorgen...

Hoi Allemaal,

Ik ben Anne en vandaag bij de verloskundige geweest. Hier ben ik eigenlijk met nog meer vragen weggegaan.

Rond iedere zesde van de maand wordt ik ongesteld. In september had ik echter een vrij lichte ongesteldheid en dit keer op de eerste van de maand. Nou vloog ik op dat moment net terug naar Nederland, na een vakantie van 3 weken. Tijdens mijn vakantie veel wijntjes gedronken, veel uiteten etc. Een andere levensstijl, dus het verbaasde mij op dat moment niet dat ik een andere soort ongesteldheid had.

Deze maand blijft mijn ongesteldheid uit en heb dus een test gedaan.. Tot 2x toe positief.. Zwanger dus.. totaal niet gepland.. we moeten dus ook nog erg aan het idee wennen..  Ik slik echter al jaren de pil. Ik ben een paar keer goed ziek geweest, waardoor de verloskundige denkt dat mijn pil daardoor niet goed heeft gewerkt.

Nadat ik de testen had gedaan, ben ik op internet een beetje gaan rondsnuffelen.. Wat ik er van heb begrepen is dat je vaak rond de periode dat je ongesteld moet worden een innestelingsbloeding heb en dat dit zich vaak uit in lichte bloedingen.. mijn ongesteldheid in september lijkt mij dus een innestelingsbloeding... Dus moet mijn laatste ongesteldheid in augustus geweest zijn. In augustus was ik gewoon op de normale manier ongesteld.

Op de echo vandaag was echter niets te zien. Ook niet tijdens de vaginale echo. Ik ben naar huis gestuurd en moet volgende week donderdag terug komen.

De verloskundige vermoed dat ik in september gewoon ongesteld ben geweest en dat ik dus net 5 weken zwanger ben. Het is in zo'n geval normaal dat er niets op de echo's te zien is. Daarnaast bestaat de kans dat ik in september een vroege miskraam heb gehad, waardoor ik een bloeding had en nu nog steeds positief test..

Daarnaast heeft de verloskundige mij op bbz gewezen. Ze denkt niet dat hier sprake van is, maar dit zou ook een reden kunnen zijn dat er niets op de echo's te zien is. Hiervoor moet ik namelijk naar het ziekenhuis. Wanneer ik enorme krampen krijg en bloed, moet ik met spoed naar het ziekenhuis.

Ik maak me nu erge zorgen.. Sinds dat ik de testen heb gedaan heb ik in ene allemaal kwaaltjes.. Ik heb zere borsten, lichte krampjes, en mijn buik voelt in het geheel anders (een soort van opgezwollen en uitgezet zeg maar).. nou denk ik dat het puur ''mindfuck'' is.. in die zin dat ik bijvoorbeeld nog meer lichte krampjes had nadat ik van de verloskundige terug kwam..

Toch maak ik me zorgen dat ik wel al langer zwanger ben, ook omdat ik voor mijn gevoel een innestelingsbloeding heb gehad. Kan er sprake zijn van een bbz? heb je daarbij ook een innestelingsbloeding?

Heeft iemand hiermee ervaring? Is het verstandig om mij in het ziekenhuis te laten onderzoeken of zal ik gewoon afwachten tot volgende week donderdag?

Groetjes Anne

Bij een bbz heb je geen innestelingsbloeding. Het eitje nestelt dan in in je eierstok en niet in je baarmoederslijmvlies. Een innestelingsbloeding is sowieso geen standaard. 7 zwangerschappen en geen enkele keer gehad. Dus kan ook zijn dat je veel minder ver bent. Maar met 5 weken had ze wel een zwangerschapsring of kleine vruchtzak moeten zien. En ook een duidelijk verdikt baarmoederslijmvlies. Ik zou over een paar dagen nog eens een test doen. Om te zien of deze donkerder wordt.

Hallo Anne,

Heel naar om je zo te voelen! Hoe gaat het nu met je? Ik heb ook zoiets gehad als jij.. Misschien heb je iets aan mijn verhaal...

Na een positieve test ha dik eigenlijk al vrij snel het gevoel dat er iets niet ok was. Ik had steeds een pijnlijk gevoel links onder in mijn buik. Na een week of zo kreeg ik een kleine bloeding. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die stuurde mij door voor een echo. In mijn baarmoeder was niks te zien, wel in mij linker eierstok. Ik mocht dezelfde avond nog bij mijn huisarts terug gaan. Zij regelde de volgende dag een afspraak bij de gynaecoloog.  Die zag wel iets in mijn baarmoeder wat 'iets' kon worden, maar ook nog steeds iets in die eierstok.. Het was vrijdag en ik moest zo het weekend in, maandag moest ik terug komen. In het weekend kreeg ik vreselijke buikpijn. Alsof er mega veel lucht in mijn buik zat die er niet uit wilde en ik was super duizelig. Maandag keken ze met twee gynaecologen (allemaal vaginale echo's..)... Het vlekje dat 'iets' kon worden was kapot gesprongen en mijn baarmoeder zat vol bloed. Ze konden bijna met zekerheid zeggen dat het om een BBZ ging..

Ik heb super veel geluk gehad omdat alles zichzelf heeft opgelost.

(Drie maanden later was ik terug zwanger en we hebben nu een zalige zoon van 16 maanden.)

Als ik jou was zou ik naar het ziekenhuis gaan! Die onzekerheid is vreselijk een een BBZ is echt gevaarlijk!

Heel veel strekte in ieder geval en hopelijk komt het allemaal goed!

Terug
Bovenaan