Maaltijden verzinnen AAARGGGGHHH!!!

Hoi allemaal, wie vind het ook zo moeilijk om maaltijden te verzinnen voor je kleintje. Ons zoontje Jens nu bijna 1 jaar heeft altijd potjes gegeten. Lekker makkelijk en wij eten thuis bijna geen aardappelen met groenten maar heel veel andere dingen. Pasta, tortilla's, maaltijdsalades enz. Nu zijn we op het punt beland dat hij de potjes weigerd dus we zijn nu druk aan de verse pot begonnen. Vanavond hadden we spinazie a lacreme met half eitje en aardappel erdoorheen. Maar  ja, nu de rest van de week nog. Wie heeft hier ook problemen mee?

Groetjes
Patty

Hoi,

Ik herken het wel. Ik haal vaak hele lekkere en makkelijke recepten op www.keukenkikker.nl Ze staan op leeftijd en zijn voor het hele gezin lekker.
Als ik zelf iets eet wat ze niet mag (zoals taco's ofzo), dan kook ik ook wel eens apart in een pannetje wat aardappeltjes en sperzieboontjes ofzo. Of gebakken ei met tomaat, is ze echt gek op.

groetjes,

Desiree

Bij onze eerste hadden we hiervoor een heel scala aan ingevroren maaltijden die hij dan kreeg. Maar bij onze meid (nu 15 mnd) hebben we dit niet eens meer gedaan, ze eet al vanaf 9 mnd alles mee (oke we eten meestal niet heel erg pittig) inc. wraps, bami, pizza noem maar op. Ligt je kindje dat niet dan is het misschien  een idee om in het geval van dit soort situaties,   een voorraadje van lekkere maaltijden in de vriezer te hebben.

Hoi hoi

Ik haal ook het een en ander van keukenkikker.nl. Erg handig.
Eens in de maand kook ik wat extra en speciaal voor Tom. Dit vries ik in, zodat als wij iets eten wat hij niet mag, dan kan ik wat uit de vriezer halen.
Verder eet Tom veel met de pot mee. Maar soms eet hij eerder dan wij.
ik bewaar dan wat wij de dag ervoor hebben gegeten voor hem.

Weet je wat hij heerlijk vindt? Pannekoeken van poedermelk of volle melk. Lekker makkelijk en hij smult ervan. Als je het van volle melk maakt, bak je meteen voor jezelf ook wat.

Groetjes Ria

Terug
Bovenaan