maand in weken

Ik weet het nu niet meer hoor! In het ene boek schrijven ze dit en in het andere weer dat!
Waar het om gaat is het volgende: wanneer zit je nu in de vierde maand en de vijfde maand etc...?
Ik ben momenteel bijna 17 weken zwanger, is dit nu 3 1/2 maand of zit ik al in de vierde maand?
Groet, N.
 
als je 3 maanen en nog wat mbent zit je in de 4e maand en als je 4 maanden en een week bent bijvoorbeeld zit je in je 5e maand

de laatste maand zit je in je 9e maand maar dan moet je hem nog wel uitzitten zeg maar

toedeloe
bibi :=)
 
Je kaof in weken tellen, of in maanden en als je in maanden telt dan tel je zo: Ik ben bijv 23 juni uitgerekend, dus op elke 23e van de maand ben ik een maand meer zwanger...
 
Als je het telt zoals anoniem hierboven, betekent het dat je 10 maanden zwanger bent....dat klopt dus niet.

Je moet eigenlijk tellen vanaf je 1e dag van je menstruatie. De mijne was 26 augustus, dus dan ben ik op 26 december 4 maanden. Met het aantal weken kun je dan uittellen in welke maand je zit. Ik ben nu bijna 14 weken en zit nu in mijn 4e maand.

hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes, Irma
 
Je moet dus echt geen 4 weken in een maand tellen omdat je dan helemaal niet uitkomt en je bent ook geen 9 maanden zwanger maar 40 weken.

je kunt het ook zo uitrekenen dat een kwartaal (3 maanden) zitten 13 weken dus als je 6 maanden zwanger bent, ben je 26 weken zwanger.

Je kunt ook het beste gewoon in weken blijven denken omdat je ook geen 9 maanden zwanger bent maar 40 weken.
 
Terug
Bovenaan