Maand wachten? J/N

Vorige week zondag kreeg ik opeens bloedverlies, daarna verdween het en bleef er zo nu en dan slechts wat bruine afscheiding komen. Helaas kreeg ik gisterochtend enorme krampen en begon ik te bloeden. Dat is nog steeds niet afgelopen!!! En er is nog geen vruchtzakje of zo uitgekomen. Mogelijk moet ik gecuretteerd worden, dat zal ik morgen bij de echoscopist wel horen. Maar dan! Moet je nu echt eerst wachten op een menstruatie? De natuur geeft toch zelf aan of je wel of niet zwanger kunt worden of is de kans op weer een miskraam dan groter?

Hoi Dons,
Ten eerste vervelend voor jullie dat het zo gelopen is.
Toen ik net hoorde dat ik gecurreteerd moest worden en ik een maand moest wachten was ik ook erg bezig met het waarom van het wachten en wilde het liefst heel snel zwanger worden.
Ik heb het toen nagevraagd.
Het baarmoederslijmvlies is na een curretage beschadigd en niet goed genoeg om een evt bevrucht eitje een goed nestje te kunnen geven.
Aan dat antwoord had ik iets en ik wilde toen wel 1 maand wachten.
Dus mijn advies is hoe moeilijk ook probeer het toch vol te houden want je hebt er niets aan als je geen goed "nestje" hebt en het weer fout gaat.
Groetjes van Caroline

Inderdaad. Dat verhaal van het baarmoederslijmvlies is mij ook verteld door mijn h.a.. De gyn. heeft mij er voor en ook na de curetage niets over verteld, maar ik ben maar even bij de h.a. langs gegaan, omdat ik onderander hier op het forum meerdere malen las dat je 1 menstruatie moest wachten.

Sterkte met alles
Groetjes

o jee,

ik wist niet dat je een maand moest wachten en nu heb ik sinds mijn miskraam dit was op 08 maart (zonder curettage) 1 x gemeenschap gehad en dan geen bescherming gebruikt.
is dit heel erg. ik ben nu zo bang want op 6 april moet ik naar de echoscopist om te kijken of alles helemaal weg is.

Hoi,
Ik heb 9 maart een miskraam gehad en ook 1 x gemeenschap gehad zonder bescherming. Volgens mij is het niet heel erg, omdat je baarmoederslijmvlies na een spontane miskraam niet afgeschraapt is. Maar ik maak mezelf ook wel een beetje zorgen. Het lijkt me best ook wel moeilijk om gelijk weer zwanger te zijn. Ik krijg trouwens geen echo, maar krijg een telefonisch consult over 4 weken.
veel sterkte allemaal

Hoi,

Na mijn natuurlijke miskraam eind januari heb ik de huisarts gevraagd of er een reden is om te wachten. Zij heeft gezegd dat dat niet nodig was, en op dit moment ben ik weer bijna 8 weken zwanger. Ik heb ook al een hartje zien kloppen, en alles lijkt in orde,

Succes

Judith

Terug
Bovenaan