Maandag 17 weken, niets te zien en te voelen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik maak me er verder niet heel druk om maar vind het toch een beetje raar... Ik lees overal dat a.s. moeders hun baby al kunnen voelen. Ik voel nog echt helemaal niets, van een buikje is ook geen sprake..ja... een inieminie buikje... maar dat mag geen naam hebben. Het enige dat groeit zijn mijn borsten, al 2 cupmaten, zit nu op E!

A.s. maandag ben ik 17 weken, zijn er meer mensen die dit herkennen? Ik ben ook nog niets aangekomen, weeg nog steeds 55 kg.

Liefs,
Miepzzz

dat had ik nou ook !!
ik kon onze hummel wel al vrij vroeg voelen, maar een buikje ho maar!
sinds 1 week zien mensen dat ik zwanger ben en durven het bijna niet te vragen
ik ben al 31+1. ik heb ook vrij grote borsten en daardoor valt een buikje nog minder op.
als de baby maar goed groeit (en dat doet ie bij mij wel) dan is er niets aan de hand.
ik ben pas 7kg aangekomen en dat pas na 20w, wat er niet aan komt hoeft er ook niet af. maak je niet druk, al zou het soms wel leuk zijn als mensen aan je kunnen zien dat je zwanger bent, met zo'n mega buik rond lopen is ook niet alles
suzan

hoihoi, geen zorgen hoor de meeste voelen de kleine pas tussen de 20 en 24 weken. ikzelf voelde de uk pas rond 23 weken.
en inderdaad een dikke buik is ook niet alles, mensen zien wel dat ik zwanger ben maar het is ook zwaar. maar alles voor een goed doel.

nog een fijne zwangerschap
liefs linda   35+6 wk

Maak je vooral geen zorgen.....heel veel vrouwen voelen de baby later.

Ik heb wel eens gehoord dat er vrouwen zijn die de baby voelen met 14 weken, maar ook pas met 24 weken....het is dus heel verschillend.

En misschien voel je het stiekem wel, maar heb je het nog niet herkend.....dat kan ook nog.  
Ik vergeleek het bij mijn eerste  altijd met een scheet onder water in je badpak.......dat leek erop.....en bij mijn tweede voelde het weer anders aan.....toen leek het meer op dat geborrel van je darmen, alleen daar waren geen darmen.......die voelde ik vooral onderin en wat blijkt die kleine ligt nog steed heel veel onderin.

Probeer je geen zorgen te maken!

gr mama van MD
40 weken +1

Hoi,

ben nu 17 weken + 1 dag. Dit is m'n tweede zwangerschap en ik voel de kleine nu wel bewegen, maar dat was bij de eerste ook anders. Toen voelde ik 'm pas rond 19 weken, maar er zijn ook vrouwen die het nog veel later voelen.

Mijn buik is erg wisselend, vooral 's avonds heb ik wel een buikje, maar dat zijn dan vooral darmen. Had net m'n positiekleding opgezocht, maar na 2 dagen buikgriep heb ik die ook even niet meer nodig ;-). Maar als ik mag kiezen tussen geen / weinig buik en veel buik kies ik toch voor het eerste. Wie weet wat er nog komen gaat.....

En aankomen? Niet dus. Gisteren toevallig nog nagevraagd bij de verloskundige. Het kan geen kwaad als je niet of maar heel weinig aankomt, zolang je kindje maar goed groeit. Ze zei: "Sommige vrouwen komen maar een paar kilo aan en baren een kind van 8 pond." Nou, daar hoop ik toch niet op, maar het zal best goed komen.
Bij m'n vorige zwangerschap ben ik pas echt gaan aankomen toen ik met verlof ging; in 6 weken tijd 4 kilo erbij.

Maak je niet ongerust hoor! Iedere vrouw en iedere zwangerschap is anders.

Groetjes,
Margrethe

Hoi, ik had het ook. Met 20 weken nog nauwelijks iets te zien en nog bijna niks aangekomen. Ook ging ik het pas voelen toen ik over de 20 weken heen was (volgens mij in de 20e week).

En nu heb ik echt een giga-toeter en ben ik in totaal 9 kilo aangekomen (ben nu ruim 34 weken).

Ik was ook zo jaloers op al die vrouwen die in de wachtkamer van de VK zaten te pronken met hun mooie bolletjes, ik vond het allemaal maar stomme wijven, haha!

Maar het komt echt goed!! Echt!!!
Afwachten en genieten van het feit dat je nog gewoon je schoenen kunt vastmaken! Jij krijgt ook een mooie buik! En met een week of wat kun je ook je hummel voelen. Al herken je het misschien niet gelijk...

Groetjes, José

Geen zorgen maken.

Bij mijn oudste kon je mijn buik pas zien met 6 maand.

En ik voelde pas wat   met 21 weken ongeveer

xxx Nienke

Terug
Bovenaan