Maandag de echo

cu2heleen1

New member
lieve dames,

vandaag wordt ik helemaal gek.
Gisteren teruggekomen van vakantie met een oudbewoonsrter. Heel gezellig. :) Ma- vr. Toen 's avonds haar teruggebracht en met ons bruidsmeisje wezen uit eten. Vraagt ze waarom ik geen gerookte zalm wil. GRRRR... Uitgelegd dat ik als voorgerecht iets warms wil, want hoofdgerecht is al koud. Zij is 17 jaar geworden afgelopen dinsdag.
Vandaag is manlief al om 4 uur vertrokken voor een dagje zijn hobby uitvoeren in Belgie. Ik ben dus de hele dag alleen.... naja, met een kat.
Maar ik wordt helemaal gek.
Maandag is de echo.
Het komt nu allemaal zo dichtbij.
Ik weet dat we ingepland staan voor 30 min. Maar dat kan niet alleen voor een echo zijn bij de gyn. Lijkt mij wel erg lang voor een echo.
Maar ik weet dat je ook vragen kunt stellen. Maar ik weet gewoon niet eens vragen. Ik wil eerst weten of er een hartje is. En daarna.... zie ik wel.
Manlief wil er nog helemaal niet over nadenken. Die is ook echt zo van, eerst een hartje. Anders ga je nu vragen bedenken als het positief is. Maar dan moet je ook vragen bedenken als er geen hartje is, want dan zal het een heel ander beleid gaan worden.
Ik ben al 3 uur wakker. Ik hoor vandaag de was te doen, wat klaar te maken voor de monteur, zodat hij de dakkapelvergunning kan aanvragen. Maar ik kom er gewoon niet toe. Zit alleen maar met a.s. maandag in mijn hoofd.
En dan ook dinsdagmiddag, wanneer ik de intake bij mij thuis heb voor MvM.

Wat hebben jullie bij de eerste echo allemaal gevraagd?

E'en vraag weet ik eigenlijk wel. Ik wil graag thuis bevallen dus eigenlijk overstappen naar VK. Maar ik wil weten of dat kan....

Hoe gaat het verder met jullie?
Veel last van kwaaltjes?

liefs,
 
hey,

Ik was ook zo zenuwachtig voor de eerste echo. Waarom heb je een echo bij de gyn? Dat is toch alleen bij een medische indicatie (althans dat gaat hier zo).
Wij hebben eigenlijk geen vragen gesteld, want was alleen een echo. Wij hebben woensdag intake bij de gyn en dan willen ze alles over de familie weten (gezondheid, afwijkingen, miskramen, enz.) en een beetje je levensstijl. Ook dan weer een echo. Dit hebben we woensdag.
De 2e keer gaat het over het bevallen en de begeleiding in de zwangerschap. Ik wil dan weten of ik dit keer wel in mijn eigen woonplaats kan bevallen omdat het de vorige keer niet kon ivm kinderartsen.

Hoe moeilijk het ook is, probeer je gedachten te verzetten. Dat je een keer wat dingen uit het huishouden overgeslagen hebt, is geen ramp. Ga iets doen wat je leuk vindt, probeer te genieten van het mooie weer. Hopelijk ben je maandag vroeg aan de beurt zodat je niet nog een dag lang hoeft te stressen.

Hier is de misselijkheid een eind geminderd, alleen wanneer ik veel gedaan heb speelt het op. Verder nog wel heel moe. En hoe positief ik was over mn bloedplaatjes, ik vrees dat ze gedaald zijn. Heb een grote bloeduitstorting en verder veel blauwe plekken. Dus ook maar afspraak maken voor bloedprikken.

Liefs
 
Hoi Maris,

Ivm dat ik in de MMM (medische malle molen) loop, is de eerste echo bij de gyn. Die heeft echter ook geholpen bij de behandelingen e.d.
Maar goed, 30 min voor zo'n afspraak vind ik al vrij veel.
Over de familie, leefstijl e.d. dat staat allemaal al in het dossier, dat is vorig jaar mei bij de intake allemaal gevraagd. Dus daar kun je ook geen 20 min. meer mee vullen. Echo neemt neem ik aan niet langer dan 10 min in beslag. Dan houd je alleen nog maar vragen over.

Ik heb inmiddels wel wat bevragen bedacht. Ik heb in ieder geval ook heel duidelijk dat ik voortaan op ma en do ga wegen. Ik heb een vorm van eetstoornis gehad. Dus eigenlijk wil ik dit dan nu wel in beeld houden. Zeker voor de gezondheid van het kleine " monstertje" . Zo noemt mijn man het.
Niet dat ik ga afvallen, of als het wel het geval is, dat ik dan kan weten waaraan het ligt.
dus mijn vraag is sowieso hoeveel je gemiddeld elke keer aan komt.
Via brabbels.nl ofzo las ik dat de meeste tot en met week 7 ong. 1-1,5 kg aankomen. Je mag tot 3,8 kg aankomen, maar dan moet je dit wel weer aangeven bij de VK. Want dat gewicht of meer kan wijzen op zwangerschapsdiabetes.
Ik ben nu vanaf het moment van de pregnyl (eisprong dus) 1.3 kg aangekomen. Vanaf het moment van de eerste test die positief was, maar 0,9 kg. Die schommeling van 0,5 kg heb ik altijd al. De laatste 10 maand. Dus ik verwonder mij daar niet over.

Vanmiddag voelde ik mij alweer een stuk beter. Ik heb toen ook even een uur in de zon gewandeld. :) Daarna gewoon alsnog alle wasjes gedaan. Moet er nog 2, maar die komen morgen wel.
Verder wel wat in het huishouden gedaan, dat moet soms gewoon. Maar ik moet vandaag wel echt om de 10 min even gaan zitten. Dat heb ik nog niet eerder gehad. Maar dat hoort er allemaal bij...

@Maris,
wat fijn dat de misselijkheid is verminderd. Vervelend dat vermoedelijk de bloedplaatjes toch gedaald zijn. Hopelijk komt het goed. En kunje snel bloedprikken. En dan snel de uitslag krijgen.

liefs,
 
Spannend hoor die eerste echo. Ik mag woensdag!

Ik heb wel een aantal vragen, en hier zullen zij ook over beginnen,
- het wel of niet doen van een risicometing en evt. Vlokkentest of vruchtwaterpunctie
- vragen over erfelijke aandoeningen in de familie
- de eerste keer gaan alle gegevens in de computer en krijg je veel uitleg over de komende tijd.
- je zal ook allerlei info boekjes meekrijgen over, kraamzorg, zwangerschapsgymof yoga enz enz.

Veel succes, en de tijd gaat snel hoor, voor je het weet is het maandag!
Even volhouden!
 
dankjewel mammir.

vruchtwaterpunctie duurt toch nog een tijd? Van mij hoeft het niet, maar van mij hoeft niets. Ik wil zeker ook het geslacht niet weten! Het komt, daar ben ik al blij mee. Onderzoeken... je kind kan ook de mazelen krijgen daar kun je ook van tevoren niet op onderzoeken. Abortus doe ik sowieso niet.

Veel succes nog die laatste paar dagen afwachten voor je mammir.
liefs,
 
Terug
Bovenaan