maandag extra wegen

bjorn zit sinds maandag pas weer terug op zn geboortegewicht (4 weken oud)
zijn gewicht komt heel langzaam omhoog dus een aandachtspunt voor ons.

nu slaapt hij de nachten door sinds woensdag (joehoeee) maar dat betekend wel een fles minder...
maar we zijn sinds maandag van 120 naar 150 gegaan dus dat compenseerd weer.

maar de fles van 23.00 krijgt hij ook niet leeg,laat meestal 40 staan.
de andere flessen meestal 20 (doet hij vanaf zn geboorte)
maar sinds van de week gaat hij ook weer ineens heel veel spugen.
zeker 1 fles per dag met een golf.
bij de andere flessen knoeit hij veel en geeft hij mondjes terug.

het gaat dus nog niet helemaal lekker.
nu is het wel zo dat hij allert, vrolijk en tevreden is
dus echt zorgen maak ik me niet maar ja hij moet wel aan blijven komen natuurlijk.

dus maandag even extra wegen en hopen dat hij voldoende aan is gekomen anders moeten we terug naar de kinderarts.

Ik herken ik zorgen. Julia was met twee en een halve week nog 110 gram onder haar geboorte gewicht. Ze komt echt heel moeilijk aan. Ik denk dat het aan de borstvoeding ligt bij mij. We moesten haar van het CB bijvoeden met afgeklofde melk en evt nog kunstvoeding geven als ze nog wil. Tot nu toe drinkt ze naast de borstvoeding en de gekolfde melk ook het flesje met kunstvoeding leeg (gemiddeld 20 of 30 ml, afhankelijk van hoeveel ik heb gekolft, dat is meestal ook 20 tot 30 ml) Dus ik kan haast concluderen dat ik echt te weinig melk voor haar heb. Ik hoop dat door het kolven de productie wat omhoog gaat en dat ze door de kunstvoeding goed aansterkt en daardoor beter gaat drinken. Anders vrees ik dat ik moet stoppen met de BV. Wel erg jammer, want ik heb al behoorlijk veel energie in gestoken, omdat ik de eerste week nog niet echt wilde lukken. Maar ik zie dat ze er veel beter uitziet nu ze meer eten krijgt. En dat is me meer waard dan de borstvoeding. Maar zal het toch jammer vinden (snik)

Liefs Maartje

Nou meid, idd maar goed dat ze het dan in de gaten houden.Ik herken het niet. Onze Stan is sinds zijn geboorte al bijna een kg bij gekomen (was 4200 nu 5 kg) Drinkt sinds de tweede week meestal al flesjes van 120 en een per dag van 140.

Hou het goed in de gaten, want te weinig bijkomen is natuurlijk ook niet ideaal...

liefs

hey,

Floor heeft dat ook! minstens 1 fles per dag veel teruggeven, en verder altijd hapje terug.
Maar heb al allerlei tips gehad van consultatiebureau, en niks lijkt te helpen...

Maar ze groeit goed (ga ook netjes iedere week wegen), en is vrolijk en alert... Dus ik maak me er niet meer druk om...

Liefs,

T

Terug
Bovenaan