maandag naar de gyn

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden!!

Ik ben inmiddels 38.1 wk zwnager en vandaag bij de VK bleek dat de kleine nog steeds niet is ingedaald. Ik moet nu maandag middag naar de gyn zodat hij een echo kan maken en een inwendig onderzoek kan doen...
Nu is het voor mij mijn eerste zwangerschap en ik vind het best wel spannend hoor zo'n inwendig onderzoek (ik weet wel dat er straks bij de bevalling veel meer in en uit gaat maar toch ;-)

Is er iemand die dit ook heeft gehad en er iets meer over kan vertellen??

Veel liefs Jessica

hoi

bij mij is ie wel ingedaald maar hij ligt nog niet vast met zijn hoofdje in mijn bekken dus als nu mijn vliezen breken,dan moet ik gelijk bellen en daarna liggen en wat ze er dan aan doen weet ik niet.ben  nu ook 38.1 wkgr wendy

Hoi Jessica,

Ik heb precies het zelfde probleem momenteel.
Ben morgen precies 40 weken en de kleine spruit is nog steeds helemaal niet ingedaald.

Een paar weken geleden zeiden ze dat hij 1 segmentje (geen idee hoeveel dat is) was ingedaald, maar de laatste 3 weken weer helemaal niets...

Heb ondertussen ook het onderzoek bij de gyn al gehad....tja.... het is niet echt heel erg prettig maar dat heeft ook meer met mijn gene te maken . Ik kreeg eerst een echo om te kijken of het hoofdje niet te groot was, en of de placenta niet voor de uitgang lag... dit was niet het geval dus kreeg ik ook een inwendig onderzoek...de gyn voelt dan met 2 vingers aan de binnenkant van je bekken of het wellicht te smal is...
Ik had een man ipv een vrouw en hij schijnt nogal bekend te staat om zijn  hardhandigheid.

Ook mijn bekken was gewoon in orde... Nu is het zo (vertelde mijn vk) dat het 'voelen' van je bekken niet echt een betrouwbare manier is.... ze proberen het vaak te voelen maar het hoeft maar nét te smal te zijn en het hoofje ietsie groter dan daalt de kleine al niet in.... Het voelen van je bekken is dus eigenlijk een beetje een 'wassen neus' maarjah... ze moeten iets hè!!

Ik moet nu  wachten tot de vliezen breken of de weeen beginnen, ze kijken dan of hij alsnog wil indalen en anders wordt het een keizersnede....
Dus de kans op een kz is iets groter als normaal, maar de gyn zei dat 1 op de 5 kindjes al met een kz wordt geboren (veel!) en nu dus de kans voor mij (en jou) dus ietsie groter is geworden..... maar ok dit is per persoon verschillend natuurlijk....

het kan best zijn dat onze kleintjes indalen zodra de ween beginnen!!!
Voel je je verder wel goed? ik heb veel last van mijn ribben en soms zit de kleine echt klem...verder nog helemaal geen voortekenen...

succes!
xxx Snoopy!

Hey   bedankt voor jullie reactie!

Ja ik voel me verder goed en met de kleine gaat het ook goed. Ik heb wel vaak als ik op mijn zijkanten slaap dat ik het erg snel benauwd heb doordat ze zo hoog zit.
Ik ben erg benieuwd maandag maar we gaan het wel horen dan!
Weet jij trouwens hoe het dan verder met je bevalling zit? Ga je, als het geval is zoals bij jou,  dan onder het toeziend oog van de gyn bevallen of doet de VK het dan nog gewoon??

Groetjes Jessica

Hoi Jessica,

Zodra de ween beginnen (of de vliezen breken) moet ik de vk bellen en gaan liggen ivm het uitzakken van de navelstreng.... zij zal dan eerst  kijken of de kleine alsnog is ingedaald. Als dit het geval is dan mag ik gewoon in het kraamhotel (zelfde als een thuisbevalling) bevallen onder begeleiding van mijn eigen vk... Maar als ik na een paar uurtjes (niet langer hoop ik!!) nog geen vordering heb gemaakt met indalen en ontsluiting dan moet ik naar het ziekenhuis en zal dan hoogstwaarschijnlijk het niet meer op de nauurlijke manier hoeven proberen en zal de gyn een keizersnede uitvoeren.... De vk gaf al aan dat ze me niet te lang aan zal laten tobben omdat ze vaak al snel kunnen zien of het op de natuurlijke manier kan of niet...
Dus ik zal ok gewoon eerst de weeen moeten ervaren

Mijn gevoel zegt me dat het tocheen ks gaat worden......maar hier zie ik helemaal niet tegenop gelukkig!! en als het niet zo is dan valt het alleen maar mee!!
In mijn omgeving heb ik toch al aardig wat vrouwen gesproken die het zelfde 'indalingsprobleem' hadden.... de meeste hebben een ks gehad, op een enkeling na....

Zeg bij je volgende controle gewoon bij de vk dat je wil dat ze je niet te lang laten aanmodderen, dat is voor je eigen gevoel wel een gerusststelling hoor!

xxx Snoopy
(40 wk)

Terug
Bovenaan