maandag naar de gyneacoloog!

A

Anoniem

Guest
Ik moet maandag naar de gyn,ivm waarschijnlijk geen goede eisprong.
Ik liep daar al ivm mijn miskraam in juni van dit jaar,en mijn leeftijd(37) en diabetus,dus allemaal factoren die niet echt meewerken.
Mijn vraag is kunnen ze dmv bloedprikken zien ,hoe je eisprong is,en als die niet goed is,wat is daar aan te doen,ik leesveel over het medicijn clomid,wie kan mij hierover wat meer vertellen.
En voor iedereen die nog in spanning af zit te wachten,heel veel succes met testen,en hopen dar jullie allemaal positief zullen testen.

groetjes mexx-ann

Hoi Mexx-ann,

wat ik weet is uit eigen ervaring.
Volgens mij kunnen ze dmv bloedonderzoek zien of je een eisprong hebt gehad.
Ze kijken dan naar het progestorongehalte, dit gaat omhoog na een eisprong.
Ook ik heb niet altijd een ei tijdens een cyclus en had voorheen erg onregelmatige cyclussen.
Loop nu ook (vanaf juni) bij de gyn en heb nu met één cyclus clomid geslikt.
Ik was meteen zwanger! Maar helaas heb ik het al vroeg verloren.
Dit is nu ong 6 weken geleden.
Clomid is volgens mij een eisprongstimulerend hormoon. Volgens mij stimuleerd het de aanmaak van de eiblaasjes in de eierstokken.
Ik heb die eerste keer 50 mg gehad van dag 3 t/m 7 van m'n cyclus.
Wat ook kan is dat je lichaam niet goed genoeg reageert op de 50 mg en dan kunnen ze het bij een volgende cyclus verhogen naar 100 of 150 mg.

Hoop dat je hier wat aan hebt en als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het graag

Groetjesss,
Ashley.

ik wil ook graag even reageren op je vraag

Ik zit ook bij de gyn, en de eerste 3 maanden moest ik 2 x per maand bloedprikken om te kijken of ik een eiersprong had, en die had ik dus niet, nu begin ik morgen met clomid, dat is dus een medicijn die een eiersprong opwekt, daarbij moet ik elke ochtend temperaturen en als daar op een gegeven moment een piekje aan te zien is heb ik een eiersprong,
Ik hoop voor je dat je hier wat aan hebt, en succes bij de gyn

xxx linda

Hoi meiden.
Bedankt voor jullie reacte`s.
Ik heb alleen nog 1 vragje,hoe zit het met jullie menstuatie??/,die heb ik wel alleen is die de laatste maanden na ongeveer 24 a 25 dagen,en dan maar een heel klein beetje bloedverlies nog geen inleg kruisje vol(sorry voor de details),en het duurt maar een halve dag eigenlijk.
Nou zeggen ze als je een menstuatie hebt,je ook een eisprong hebt gehad???
Hoe zit dat bij jullie??
Alvast weer bedankt.

lirfs mexx-ann

hoi mexx ann

Ik heb dat aan mijn gynocoloog gevraagt, omdat ik ook dacht dat je een iesprong hebt als je je regels krijgt MAAR dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ik denk dat er in ons lichaam zoveel dingen gebeuren waar zij zo weinig vanaf weten, wat we van zelf sprekend vinden maar als je bij de gynocoloog komt moet je gewoon die dingen vragen en hun kunnen dan een goed antwoord geven.
eigelijk is internet daar niet goed voor want daar lees je 10 verschillende dingen he.

groetjes en su6 bij de gynocoloog

Hoi   Mexx-ann
Ook ik  ben  bij de gynaecoloog geweest, en heb de opdracht gekregen om bloed te laten prikken op de tweede of derde dag van mijn komende menstruatie. Op de 12de dag van mijn volgende menstruatie moet ik weer bij de gynaecoloog komen voor een inwendige echo, dan gaat ie kijken of er zich eitjes hebben ontwikkeld. Dus niet door bloedonderzoek.
Om nog antwoord te geven op je laatste vraag: volgens mijn huisarts kun je wel ongesteld worden, maar geen eisprong hebben gehad. Dit ligt aan de hormonen in je lichaam die al dan niet worden afgegeven. Het kan zijn dat het hormoon die er voor zorgt dat er een bloedwand in je baarmoeder ontwikkeld, wel wordt afgegeven, maar dat het hormoon dat er voor moet zorgen dat er zich eitjes ontwikkelen niet wordt afgegeven.
Na de ongeveer 28 dagen wordt die bloedwand dan wel weer afgebroken(ongesteldheid) omdat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden.   hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is,
Succes met alles,
Groet, MOON

Terug
Bovenaan