Maansteen

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,
Hier ben ik nog een keertje.
Ik heb net bij de tuinen de 'maansteen'gekocht.
Wie heeft hier positieve ervaringen mee, enne.......moet je de maansteen ook 's nachts dragen? of onder je kussen leggen.......?
Liefs van Kimmie

hoi Kimmie,

Ik draag hem dag en nacht aan een touwtje om mijn nek. Ik weet nog niet of hij helpt, ik draag hem pas 3 weken en aankomend weekend is mijn nod!

gr
Marielle

Hij moet op je blote huid, dus om je nek ofzo. Liefst op de juiste plek van het lichaam, maar je kan hem moeilijk met een veiligheidsspeld in je broekband vastmaken ofzo.

Zelf heb ik hem op het nachtkastje gelegd.

Mijn cyclus is er door gereguleerd.

Groetjes
Martine

Je maansteen kun je het beste op je buik kan dragen.
Voor gebruik moet je hem wel eerst reinigen door in stromend water te leggen/hangen en hierna in de zon laten drogen. Hierdoor "laadt hij op".
Ik maak hem met een speldje vast bovenaan m'n onderbroek.
Een vriendin houdt zich nl. erg bezig met en weet veel van stenen.
Sommige stenen moet je weer om je hals dragen, anderen aan je beha spelden enz.
De maansteen moet je dus op je buik dragen.
O ja, en elke avond weer reinigen! Anders is binnen de kortste keren alle energie eruit.
's Nachts dus niet dragen, maar weer "op laten laden".

Groetjes, Anoniempje

Hallo,

Anoniempje als je hem 's-nachts niet draagt maar ergens neerlegt 'laad 'je hem dan op of moet er nog iets anders mee gebeuren?

succes iedereen met zijn maansteen ik heb hem besteld en krijg hem morgen per post thuis, dus precies optijd want as. weekend begint de klusweek weer.

Ik ben benieuwd!!
groetjes Chili

Hoi Chili,

Je moet hem 's avonds weer reinigen door in (stromend) water te leggen.
Het schijnt dat het al voldoende is als je hem gewoon in een bakje met water legt o.i.d.
En als je hem in de zon legt, krijgt hij ook weer meer energie.
Ik heb weleens een pagina gezien over stenen, maar weet zelf niet meer welke dit is.
Als ik het weer weet, laat ik het weten.

Groetjes!

Hoi,

Ik heb even gezocht op internet naar info over maanstenen en hun verzorging.
Wat ik even snel heb gevonden is het volgende:

MAANSTEEN: HARMONISEERT DE HORMOONHUISHOUDING , BEVORDERT TEVREDENHEID.
Kleur: witachtig, geelachtig, blauwachtig, rookblauw, roze tot crème, is doorschijnend met een maanachtige glans.
Hardheid: (kalium- aluminiumsilicaat) en heeft een hardheid van 6 tot 6,5.
Vindplaats: Madagascar, Sri Lanka, Brazilië en de VS.
Verzorging: na de menstruatie wordt de steen tussen getrommelde hematietstenen ontladen. Dan wordt hij ’ s nachts op de vensterbank gelegd om bij maanlicht elke nacht een beetje meer opgeladen te worden. Bij volle maan krijgt hij zijn volle kracht terug en wordt helemaal opgeladen. Leg hem nooit op de vensterbank wanneer de maan niet te zien is.

Verder nog 2 sites:

http://www.rancho-relaxo.be/eostrev2/edelstenen/verzorging.htm

http://www.paganisme.nl/geneeswijzen/kristallen/gebruiken.htm

hoi Anoniempje,

Wat fijn dat je er zo veel moeite voor hebt gedaan ik zal morgen ( is nu al erg laat) maar ben naar Madonna concert geweest, was echt heel gaaf en ben net thuis en dacht ik zal nog even op het forum kijken, maar zal morgen zeker op de websites kijken, gezellig.

Bedankt, groetjes:Chili

Terug
Bovenaan