Om een steen goed te laten werken is het behalve dat hij opgeladen moet worden ook belangrijk dat de steen bij je past. Als je de keuze hebt uit meerdere stenen, kies dan de steen die je het meeste aanspreekt, want of een steen werk of niet heeft sterk met je gevoel te maken. Als je er niet in gelooft, gebeurt er ook niks!
Verder is het wel verstanding om de steen eerst te reinigen voor je hem omdoet en voor je hem oplaadt. Reinigen kun je op heel veel manieren doen; een ervan is 15 minuten onder koud stromend water leggen, en de steen daarna op laten drogen (niet zelf afdrogen!) Ook kun je de steen reinigen met wierook of salie zorg dan dat alle kanten van de steen goed in aanraking zijn geweest met de rook. Verder kan je eventueel bij zo'n wierook "ritueeltje" een wens voor de steen uitspreken (zoiets als: ik wens voor deze steen dat hij me zal helpen een regelmatige cyclus te krijgen, of dat hij me zal helpen zwanger te raken of zoiets). Klinkt allemaal wat zweverig maar baat het niet dan schaadt het niet! (bij mij heeft het zeker baat gehad want ik ben nu hardstikke zwanger!!)
Het reinigen van een steen doe je in principe om hem te ontoen van eventuele negatieve "vibes" die hij heeft opgepikt tijdens transport bijvoorbeeld. Je moet inderdaad lief voor je steen zijn, en op zijn reis naar jouw toe is de steen vast niet door iedereen even liefdevol behandeld. Ook voor je de steen opnieuw gaat opladen is het verstandig om hem te reinigen; hoe zuiverder de energie rondom de steen, hoe beter de werking.
P.S. als je het vervelend vind de steen met een ketting om je nek te hangen, is je BH ok een hele goede plek om hem te dragen. Als de staan niet te groot is, is er vast een plekje in je BH waar hij niet op zal vallen door je t-shirt heen. Zelf draag ik mijn stenen het liefst aan de linker kant, dicht bij mijn hart. (draag nu een rode jaspis, voor een veilige zwangerschap en om miskramen te helpen voorkomen)