maar 3 dagen vruchtbaar???

A

Anoniem

Guest
Is het echt zo dat je maar 3 dagen vruchtbaar bent tijdens / rond de eisprong? Ik hoor dat 14 dagen na de eerste dag dat je ongesteld bent, je dan je eisprong moet krijgen. Ik vind het wel een kwestie van de goede tijd en plaats om zwanger te worden, dus best lastig;)

Ervaringen of advies???

die telling klopt alleen als je op dag 14 je eisprong hebt en een cyclus hebt van 28 dagen. het kan ook zijn dat je iets later je eisprong hebt. dit moet je ff bekijken aan de hand van je vruchtbaarheidssignalen..... dus de verandering in de afscheiding etc.
over het algemeen word je ong 10 tot 14 dg na je eisprong.....
succes met de speurtocht!

nou ik heb geen eisprong 14 dagen na mijn ongesteldheid.bij mijn 2 kind ben ik rond de 9,10 dag bevrucht volgens de echo toen.
gr marjan

mijn eisprong was meestal op dag 19/20/21. ik had ook een cyclus van minstens 31 tot 34 dg....

bij mij 24 dagen behalve vorige maand toen was het 21 dagen.
zit nu op dag 23....
je ei leeft 24 uur. zaad meestal 48 uur,kan ook langer bij super zaad denk ik.hahah
gr marjan

Idd, eisprong is bij iedereen anders.. En het is ook nog zo dat er maar 20% kans is dat het lukt tijdens je ei... Dus gewoon heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel klussen de hele maand! ;-) Veel plezier!

Liefs MamaSun

Je bent inderdaad maar een paar dagen per cyclus vruchtbaar. Maar je mag natuurlijk best de hele maand oefenen, haha!

Je kunt trouwens ook je eisprong leren herkennen aan het vloeibaardere en heldere sllijm. Google maar eens. Heel handig als je niet een regelmatige cyclus hebt.

PS: hou het het eerste half jaar ontspannen en leuk en let niet al te goed op wanneer je eisprong is. Als je een beetje prima sexleven hebt en normaal vruchtbaar bent, dan lukt het meestal vlot genoeg. En anders wordt het vrijen zo beladen. Letterlijk en klus.

Terug
Bovenaan