maar 4 voedingen per dag

Hallo moeders

Onze dochter van nu 7 weken voed ik op vraag (borstvoeding)De laatste week komt ze maar 4x per 24 uur. Ze slaapt ook al s'nachts door. Ik ben bang dat ze niet genoeg te eten krijgt. Toch is ze wakker en vrolijk en alert. Heeft iemand hier ook ervaringen mee, dat een kindje gewoon minder vaak drinkt maar blijkbaar toch genoeg voeding binnen krijgt. Vast bedankt!

Ellen


 
Hoi Ellen,

Mijn dochtertje was precies hetzelfde. Met zeven weken doorslapen en overdag maar vier voedingen. Is misschien inderdaad niet veel, maar elke baby heeft zijn eigen ritme. Het kan best zijn dat jouw en mijn dochtertje in die vier keer drinken net zo veel of zelfs meer binnen krijgen dan baby's die zeven keer per dag drinken. Zolang ze vrolijk is en genoeg poept en plast, zou ik me geen zorgen maken!

Groetjes,
Rosie
 
Hoi Rosie,

Wat fijn om te horen dat bij jouw dochtertje hetzelfde was. Ben ik weer wat rustiger en kan ik weer volop van haar gaan genieten.
Bedankt,

Ellen
 
Ik wilde net hetzelfde gaan vragen!!Ik vind ook dat ze al lang slaapt.

Mijn dochter 10 weken oud en 5660 gram slaapt van 19.00 uur tot 07.00 uur en heeft dan om 11, 15 en 19 uur weer een voeding. Ze is verder altijd vrolijk en genoeg natte luiers dus waarschijnlijk niks om je zorgen over te maken maar toch wel vreemd he als ze al zo vroeg het klokje rond slapen!!
Als ze goed op gewicht zijn dan maakt het denk ik niet zoveel uit.

Groetjes Loes
 
Hoi Ellen,

Vervelend he, al die onzekerheden. Ik ken het hoor. Mijn dochter is nu bijna zes weken en iedere week lijkt er wel weer iets nieuws te komen. Hoe gaat dit en hoe zit dat? Gelukkig heb je dit soort sites waar je je vraag kwijt kunt!

Maar over de vier voedingen; zolang jullie dochter voldoende plas- en poepluiers heeft en tevreden is, zou ik me geen zorgen maken. Ze moet natuurlijk ook wel in gewicht toenemen. Als dat 't geval is zou ik me ECHT niet druk maken hoor.

Succes ermee.

Groeten van Marion
 
Terug
Bovenaan