Maar een kant?

Hoi allemaal,

dat een mens twee kanten heeft, moet dat minimensje hier in huis nog ontdekken!

Laura gebruikt alleen maar haar linkerhandje om te grijpen/meppen en ze ligt eigenlijk ook altijd met haar hoofdje naar links. Alleen als ze slaapt draait ze haar hoofdje wel eens naar rechts. Als ze haar rechterarmpje al gebruikt om te meppen, dan kijkt ze no steeds naar links, zo maf!

Hebben jullie kindjes ook een kant die ze eerder/meer ontwikkelen, of zou er toch meer aan de hand zijn met mijn moppie?

Groetjes Ilona

Het heeft bij Tijmen ook een tijdje geduurd voordat hij zijn rechterkant ontdekte, hij is nu 2 jaar en is op dit moment nog steeds linkshandig, maar bij het cb zeiden ze dat dit nog wel kan veranderen tot ze een jaar of 5 zijn.
Lijkt me dus allemaal helemaal normaal.
groetjes van Ruth

Evi is ook een rechtshandige mepster hihiihi. Aan de box hangt een spiraal met zachte beestjes eraan, die pakt ze met rechts. Maar ze heeft dan niet veel keus omdat ze er alleen met rechts bij kan hihihi, daarom leg ik ze soms ook andersom in de box zodat ze met links moet meppen. De eerste weken had ze echt een voorkeur om naar links te kijken, als ik ze in de box leg en ze wil  zien wat er in de kamer gebeurd moet ze naar rechts kijken. En aangezien ze nog al nieuwsgierig is aangelegd (ik geef toe, heeft ze van haar moeder) kijkt ze dan ook naar rechts hihihi
Zo denk ik dat ze beide kanten goed ontwikkeld.

groetjes Sonja

De osteopaat en het cb zeiden dat het handig was om allebei de kanten te stimuleren omdat kindjes die een sterke voorkeur hebben voor één kant inderdaad kunnen 'vergeten' dat ze ook nog een andere kant hebben...
Esther snapt wel dat haar rechter handje van haar is, maar wat dat geval daar links toch is wat mama steeds aanwijst??? Het lijkt op de rechter, maar ze heeft toch niet het idee dat het van haar is...

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan