Maar hoe...?!?

Mijn zoontje van 5 maanden wordt 05.00u. 's morgens al wakker en wenst dan een fles. Nu hebben ze me van het CB geadviseerd om die te verschuiven naar 07.00u./08.00u.(daar ben ik het helemaal mee eens trouwens) omdat hij zijn flessen niet meer leegdrinkt en dan ook over te gaan van 5 naar 4 flessen. Mijn vraag is : hoe hebben jullie de fles verschoven? En hoe ziet jullie schema eruit? En wat geven jullie aan tussendoortjes enzo.?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes
 
Hoi,
lastig he hoe je zoiets aanpakt?
Wij hebben het bij onze zoon nu bijna 6 maand als volgt gedaan .
Hij was 4.5 maand en had het volgende
schema
08.00 fles 180 cc +6sch nutrilon 1
12.00 fles idem
15.00 fles idem
19.30 fles idem
22.00 fles idem +1sch rijstebloem
Wij zijn vervolgens in een keer zonder afbouwen gaan veranderen. Omdat we hem steeds wakker moesten maken voor de laatste fles.
Nu heeft hij het volgende schema.
08.30 fles 180cc+ 6sch nutrilon 1
12.00 idem
slapen tot 14.00
14.30 potje fruit
16.00 fles idem
20.00 fles idem +1sch rijstebloem

Die overgang ging eigenlijk heel soepel
We hadden zoiets van we zien wel hoe laat hij gaat komen voor de fles.
Vervolgens komt hij dus pas om 08.30
Ik moet wel zeggen dat hij eigenlijk 210cc +7sch nutrilon moet hebben. Maar dat hebben we een paar dagen gedaan en hij gooide er heel veel weer uit. Vandaar dat we hebben geminderd en dat gaat prima.
Misschien heb je wat aan ons verhaal.
Succes ermee.
Groetjes Melanie & Quinten
 
Wij zijn begonnen met een speentje geven. Daardoor begon het langzaam, kwartier na kwartier te verschuiven. Het schema bij 5 maanden was:
6-7 uur fles
10 uur fruithap (paar hapjes)
11 uur fles
15 uur fles
18 uur groente (beetje)
19 uur fles
22-23 uur fles
We zijn pas naar minder flessen overgegaan bij 7 maanden. ook al dronk hij niet alles op.
Tussendoortjes gaf ik helemaal niet. Nu (10 maanden) af en toe een stukje liga.
 
Ik geef mijn dochter van 5 maanden alleen nog maar bv en helemaal geen tussendoortjes. Ze krijgt om 8.00, 12.00, 16.00 en 20.00 uur bv, soms wordt ze wel eerder wakker maar ik probeer het dan te rekken met de speen.
 
Ik heb een zoontje van 14 weken die ook 's nacht s bleef komen tussen 0400 en 0500 voor een fles. Het consultatieburo zei tegen mij dat hij echt wel kan slapen tot 0630 maar hij moet leren als hij wakker wordt hij zelf weer in slaap moet vallen.
Ze adviseerde mij hem te laten huilen.
Daar ben ik echt geen voorstander van en vond het verschrikkelijk, maar het hielp wel. De eerste nacht leken 10 minuten wel een eeuwigheid te duren, maar na die 10 minuten viel hij weer in slaap tot 0630. Dit duurde drie nachten en nu slaapt hij van zijn laatste fles (2200) tot 0630-0700 zonder te huilen of dat ik een speentje moet brengen.

Ik hoop dat je binnenkort weer lekker lang kan slapen...........

succes
 
Terug
Bovenaan