maar niet zwanger worden

Hallo allemaal

Ben al een tijdje op de site aan het lezen. Eindelijk eens een plek waar ik dezelfde verhalen lees.
Ben al 1,5 jaar bezig zwanger te raken. Heb alle basis onderzoeken bij de gynaecoloog gehad. Er mankeerde niets bij ons. Nu inmiddels een half jaar later nog niet zwanger. Soms denk ik had ik maar iets dan werd er tenminste iets aan gedaan. Hoe kan het dat ons niets mankeerd en toch ben ik nog niet zwanger? We doen het op de juiste dagen en ook regelmatig, maar toch ......... Ik word er soms een beetje down van. Wanneer wij?
Is er nog iemand die dit deelt?

grpet mipi

hoi mipi,
nee, ik deel t niet; bij mij was er vrij snel (nou ja, je probeert t toch een jaar en dan nog al die trage onderzoeken...) een conclusie waarom t niet lukte...maar ik kan me wel voorstelllen dat t heel frustrerend en verdrietig is om zo in onzekerheid te zitten. ik kan t me natuurlijk nog heel goed herinneren van toen ik nog niks wist en wel al heel lang bezig was. er zijn volgens mij wel wat meiden op t forum die ook zoiets als jij hebben. hoor je vast nog wel van. t is nu heel rustig zo in t weekend en de laatste week zijn er ook al heel wat positieve resultaten geweest! dus die meiden zijn nu op t feb-forum...
nou, wie weet geeft t forum jou ook een beetje van t virus...
hoe gaat dat eigenlijk, krijg je nog meer onderzoeknen als t binnen een bepaalde periode niet lukt of hebben ze echt alles gedaan en laten ze je dan verder alleen proberen? je mag hier lekker klagen hoor, t is niet niks, 2 jaar proberen! sterkte!
lis

hoi Mipi,

Ik zit ook in een situatie net als die van jou. Maar er zijn een paar dingen anders. Ik ben wel een keer zwanger geweest na 7 mnd proberen maar dat ging fout. nu 15 mnd na mijn mk (miskraam) nog steeds niets. Dus ben nu in totaal 22 mnd bezig. Na onze vakantie heeft mijn vriend zijn 2e zaadtest. is die dan nog steeds hetzelfde ok maar matige beweeglijkheid gaan we op voor IUI waarschijnlijk. Dit weten we pas begin augustus.

Ik herken erg veel in je verhaal. Heb het namelijk ook meegemaakt. Elke maand weer die teleurstelling. Ik heb nu het punt bereikt dat ik het ga accepteren, mede doordat ik onder behandeling heb ik meer rust gekregen. De laatste x dat ik ongi werd was ik niet eens verdrietig. Had zoiets van ok volgende keer weer proberen. Ik moet wel zeggen dat ik mezelf verbaasde toen. Echt een rare gewaarwording. Ik denk dat ik ook iets heb van IUI is inzicht dus dan zien we wel verder, er gaat iets gebeuren. Niet dat wachten in onzekerheid.

Wat voor onderzoeken heb je al gehad???

Veel sterkte en kop ook wij komen ooit ook aan de beurt!!!

Liefs Claudy

Hoi mipi
jouw verhaal kan de mijne zijn wij gaan de 18 maand in en ook bij ons is alles goed alle testen zijn gedaan die je maar kan bedenken alles goed.(temp, uitstrijkje, alle bloedtesten, hsg test, gemeenschaptest, sperma onderzoek, enz alles goed) ik weet het soms niet meer. ik moet alleen nog voor een kijkoperatie en daar ga ik morgen voor naar de gyn. een gesprek met de verpleegkundige en voor de narcotiseur en dan na ons trouwen op 2 juli gaan we voor de operatie. ook wij doen het op de goede dagen en om de dag.

wij hebben alleesn het gemis aan een potje goed geluk maar we geven de moed niet op.

iedereen veel sterkte-.
liefs winnie

Ook ik herken je verhaal en weet hoe je je voelt. Ik ben 22 maanden bezig,heb wel een miskraam gehad in april. Ik kan dus blijkbaar wel zwanger worden maar het duurt zo lang. En dan moet het ook nog eens goed gaan.Volgens de testen mankeren wij ook weinig, en doen we het op de juiste dagen. Zeg het maar, de moeder natuur is heel vreemd af en toe. Maar wie weet is ze ons allemaal binnen kort goed gezind!
Liefs Els

Hoi,

Als eerste bedankt voor de lieve reacties. Gelukkig meer lotgenoten en eindlijk begrijpt iemand mijn verhaal volledig.
Niet dat mijn man of vrienden het niet begrijpen t'is alleen vaak van korte duur. Zo van "kom op volgende maand beter". Misschien is dat ook wel een goede instelling maar een keer droevig zijn kan toch ook geen kwaad.
Lis, jij vroeg welke onderzoeken ik heb gehad? Echo, uitstrijkje, bloedonderzoek op verschillende dagen in de cycli om te kijken of je hormoonhuishouding ok is, gemeenschapstest, zuurgraad, spermaonderzoek en als laatste de HSG-test als deze niet goed zou zijn dan zou ik nog een laparoscopie krijgen. Maar beide eileiders waren open, je kon de rontgencontrastvloeistof uit je eileiders zien lopen, was wel een onprettig gevoel. Ja, en toen kreeg ik te horen alles is goed, wacht maar eens een half jaar.Ik dacht alles is doorgespoten , dus weer open haha, we gaan ervoor. Jaja dus niet. Verder zou ik niet weten wat ze in September gaan doen (na het half jaar). Ik heb zelfs de neiging om eerder een afspraak te maken want ik word er af en toe een beetje neerslagtig van. En van de andere kan heb ik ook weer hoop, gek he.

Nou iedereen veel sterte en ik hoop op reacties. misschien kan iemand mij het vervolg traject vertellen?

groet mipi

Hoi Mipi en meiden,

Ook ik sluit me aan bij jullie!
Ook wij behoren tot de 10%groep waarbij geen oorzaak maar ook geen reden is gevonden waarom we maar niet zwanger raken (zijn nu 3 jaar bezig). Ze noemen dat ook wel 'onbegrepen (on)vruchtbaar' maar dat klinkt zo akelig en plastisch.
Bij mij is al wel een keer gebleken dat ik zwanger kan raken, eindigde helaas in een miskraam na 11 wkn.
Maar ik herken je ongeduld, deprigevoelens en frustraties helemaal!
Wij hebben na het onderzoekstraject nu 9 behandelingen doorlopen (3x KI, 3x IUI met hormonen en 3x IUI zonder hormonen) dus mijn geduld is zeker vaak op de proef gesteld en ik ken de ups en downs. MAAR....dankzij dit fijne forum helpen de lieve meiden je er doorheen!
Wie begrijpt het nou beter dan jullie die hetzelfde moeten doormaken?!!
Ik ga deze week de intake afspraak voor IVF maken, op naar een nieuwe fase met hopelijk eindelijk dat geluk waar we al zo lang op moeten wachten.
Als je/jullie vragen hebt, stel ze gerust!

Suc6 enne moed houden hoor!
Liefs, Suus

Terug
Bovenaan