maar toch testen????

A

Anoniem

Guest
lieve mensen bedankt voor jullie reactie
ik ga vandaag dan maar testen ben benieuwd   eigenlijk ben ik tegen abortus maar ik heb geen andere keus ik heb een kind van 4   en de tweeling 3 maanden   dus ik zie het even niet zitten , dit is  PUUR een ongeluk was niet de bedoeling . dus de condooms zijn ook niet te vertrouwen wat is dan wel te vertrouwen want bij mijn eerste was het ook gebeurt terwijl ik aan de pil was ik had spiraal geproberrd maar was geen succes dus wat nu??????? kan nu wel huilen als het echt zo is . mensen help me   geef me raad aub????   mijn vriend wil geen abortus maar als het zo is moet het wel   nu kunnen we het niet

Lieve Jantje,
Probeer jezelf niet gek te maken. Doe alles eerst in stappen.
Eerst een test. Dan pas heb je zekerheid. Misschien is je lijf nog een beetje op hol, en moet je menstruatie eerst het ritme vinden; bovendien geef je nog borstvoeding (geen garantie, maar kan wel remmend werken). Dus snel testen. Niet bang zijn.

Het tweede is de actie die je wilt koppelen aan de uitslag van je test.
Negatieve test: je bent opgelucht en weet dat je hormonen gewoon nog moeten normaliseren...
Positieve test: laat het op je inwerken, neem de tijd, geloof iets meer in jezelf, laat je niet gek maken, gun jezelf de tijd om dingen een plaats te geven en om rustig (samen!) na te denken over welke beslissingen je neemt. Ieder z'n eigen keuzes, maar neem geen te snelle keuzes vanuit een paniekgevoel.
Tussen mijn 2e en 3e kind zit ook maar een jaar leeftijdverschil; was ook niet 'de bedoeling' van onszelf, heb ook vaak gedacht dat ik dat niet zou aankunnen, nou, mooi wel dus. Tuurlijk, het is druk, maar wel leuk.

Maar goed, niet vooruitlopen op de zaken. Doe jezelf zoveel onzekerheid niet aan en haal een test en probeer niet in paniek te raken. Laat je even weten wat er uit is gekomen? Voor de meesten duimen we voor een plusje hier; voor jou zal ik duimen voor een minnetje.

Groetjes, Sigri

Hoi Jantje,

Wat een paniek. Ik hoop voor jou dat je inmiddels meer duidelijkheid hebt en raar gezegd, maar dat er niks aan de hand is. Laat je nog even weten hoe het met je gaat?

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan