Maar weer eens een rondje schema’s want ik weet het niet meer, helluup

Hee ladies, hoe gaat het met jullie en de kleintjes?
Hier heel goed hoor alleen ben ik helemaal “in de war” wat eten betreft... wat en hoeveel moeten ze nou hebben?

Stijn, nu 6 maanden krijgt opvolgmelk, fruit en groentehapjes.
Zo ongeveer: (melk is totaal water en poeder) En moet hij nu 200 ml per keer maar een fles minder? Ik weet het niet meer hoor?

-7.00 uur: 200 ml melk
-9.30 uur: fruit ± 200 gram
- 11.00 uur: 175 ml melk
- 15.00 uur: 175 ml melk
-18.00 uur: groenten ±150 gram
- 19.00 uur: 175 ml melk

Hoe is jullie schema???

Ik geef Stijn af en toe een broodkorst of baby rijstewafeltje, daar sabbelt hij wild op maar slikt niets in...

Wanneer geven jullie brood? Hoeveel?

Liefs S. + Stijn

Tess is bijna 8 maanden en haar schema is als volgt (dit verschilt wel iets per dag het ligt eraan wanneer ze haar eerste fles krijgt)

7.30                    210 melk (dit is 180   water)
10.30                  fruit
12.30                broodje en 150 melk
16.30                warm eten en een toetje
20.00                240 melk

Tussendoor een flesje diksap en soms een koekje

Groetjes sandra

Hee Toulouse,
Het schema hier is ongeveer als volgt:
07:30 fles melk (150 + 5 schepjes)
10:30 LIGA met klein beetje diksap (100 ml ofzo)
12:00 1 plakje brood zonder korst met margarine en in heeeeele kleine stukjes
                 + 1 fles melk (210 + 7 schepjes)
15:00 fruithapje (6 maanden potje of zelf gemaakt)
                 + fles thee met een plons (gewone koe)melk erin (200 ml ongeveer)
18:00 maaltijd met de pot mee of een potje van 6 maand
20:30 fles pap van 180 ml + 6 schepjes + 2 schepjes nutrix (moet op, hierna bambix)

Tygo is nu 7 maanden.

Met 6 maanden hoeven ze nog geen brood hoor. Je kunt wel oefenen met de broodkorst, maar al een hele boterham hoeven ze niet op te eten.
Bij ons op het CB zeiden ze dat de 15:00 (of 16:00) fles vervangen mag worden door thee of ander drinken. Tygo kreeg hierdoor wel sneller honger (hij wilde om half vijf al wel eten). Daarom hebben we de fruithap en de LIGA omgedraaid. De fruithap geeft net iets meer vulling dan de LIGA en zo kan hij het 's middags prima volhouden.

Succes ermee, ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes happyM.

Renske is nu 7,5 maand en heeft het volgende schema:

08.00: fles 180 water
11.30: fruit of een boterham
13.00: fles 180 water
15.00: soepstengel of koekje
17.00: groenten
18.00: toetje (dan eten wij namelijk pas)
19.00: fles 150
22.30: fles 180 (deze wil ik nog niet laten vallen, want ze drinkt hem nog elke keer helemaal leeg en ik ben bang dat ze dan ineens weer 's nachts komt) Ga het binnenkort wel een keer proberen.

hoi

Onze man is wel bijna 9 maanden hoor dus of je iets aan ons lijstje heb ik denk het niet...

9.00 fles 200 ml
10.00 slapen tot +- 11-11.30 uur
12.00 1 boterham en +- 20ml melk
15.00 fruit
17.00 warm eten

tussen door diksap en oms een liga

19.30 100ml melk

xx suc6
wen mv tycho

Ik zit met hetzelfde probleem en probeer uit deze reacties wat te leren, haha. Ik heb wel het idee dat het CB in NL betere voorlichting geeft dan dat ik hier in Belgie krijg... Misschien toch maar een keertje extra gaan, al komen we er misschien zowel uit. Froukje is nu 7,5 mnd en kreeg tot vandaag (tijdstippen ongeveer):
Fles               240cc     8u
Groentepap     250gr   11u  
Fles                             240cc   15u
Fruitpap                 200gr     18u
Fles               240cc     20.30u

Maar ze mag al pap eigenlijk, dus word dat vanaf vandaag:
Fles             240cc     8u                    
Groentepap   250gr     11u
Fruitpap             200gr       15u
Pap                         200cc     18u
Fles                       240cc       20.30u

De pap kreeg ze vandaag voor het eerst maar vond ze niet zo geweldig... Morgen weer! En evt met wat fruit erbij of smulpap... Onze dochter gaat naar de 'onthaalmoeder' en ik hou zo'n beetje de zelfde tijden en maaltijden aan als dat ze bij haar ook krijgt. In Belgie eten ze vaak 's middags warm dus houd ik dat voorlopig (tot ze groter word) ook zo aan.
Binnenkort mag ze brood gaan eten, dat wilde ik over een paar weken graag plannen om 18u en dan de pap opschuiven als laatste maaltijd. Of is dat geen goed idee en kan je beter eindigen met een fles en de dag beginnen met pap???
Ik had het zo gedacht omdat de fles als ontbijt geven 'gemakkelijjker' is voor papa die haar dan voor zijn werk wegbrengt, plus dan hoefd ze niet vroeger op te staan. Of laten jullie de fles staan en wisselen jullie de pap voor brood? Hm... ik ben er nog niet uit...
Groetjes, Esther.

hallo,
mijn dochter is nu 8,5 mnd, en mijn schema is als volgt
8;30  pap fles 210ml en daarna toast
10:30 fruit
12:00 twee broodjes met beleg
15:00 melk 180ml,
16:30 tussendoortje en flesje diksap
18:00 avondeten en toetje
20:00 fles met pap 210 ml
het is even passen en meten, maar het werkt succes ermee.
en esther volgens mij is sóchtends pap makkelijker, het best is met een lepel, maar ik doe ook nog de fles. en als je s'middags warm eten geeft(wat ik eigenlijk wel makkelijk vind) zou ik sávonds brood geven.  en wat is een onthaalmoeder? een oppasmoeder?
groetjes steffie  

Terug
Bovenaan