Maasstad Ziekenhuis

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met het bevallen in het Maasstad Ziekenhuis?</p><p>Dit Ziekenhuis is voor mij een 1e en meest logische keus ivm de afstand, alleen zijn de reviews zo wisselvallig. Ik weet dat mensen eerder een klacht melden dan een goede ervaring. Klachten zijn daarom sneller te vinden (geldt overigens voor meerdere ziekenhuizen). Graag dus jullie verhalen? Ondanks Maasstad nr 1 keus is, heb ik ook nog de keus voor Ikazia. Vind het dus nog erg lastig. </p><p>Alvast heel erg bedankt. </p><p style="text-align: left;"> </p>

Goedemorgen!
Ik heb 2 kids in het ikazia op de wereld gezet. (en nummer 3 straks ook weer) 
Ben buiten gewoon meer dan tevreden over het ikazia, de vriendelijkheid, tijd en aandacht van het personeel is buiten gewoon!!!!
Maar mijn vriendin is in het Maasstad bevallen, en was ook zeer te spreken hoor.
Denk dat het niet zoveel uit maakt, zou gewoon doen wat het praktisch is, of wat je gevoel zegt!

Hi!! 
Ik ben niet bij het Maasstad geweest, ben bij het Ikazia en bij Sint Franciscus gaan kijken.
Wat mij op viel bij het Ikazia was hoe vriendelijk en behulpzaam iedereen daar was. Er heerst een relaxte sfeer en de kamers vond ik er ook goed uit zien.
Ook hebben ze daar een bad waarin je kan bevallen, ik had er nooit over nagedacht maar er schijnen veel voordelen aan te zitten. Dus ik ga in bad bevallen mits hij niet bezet is.
Wat je kunt doen is even naar allebei de ziekenhuizen gaan voor een info avond. Dat is iedere maand, dan kun je zelf even kijken waar je een prettig gevoel bij hebt.
Succes!!

Ik heb tijdens de zwangerschap een aantal dagen opgenomen gelegen in het Maasstad en dat als prima ervaren. Snel en adequaat geholpen en ik vond het personeel heel lief voor me. Ik was dus van plan om daar ook poliklinisch te bevallen. Nu ben ik echter medisch geworden deze week en moet ik na de bevalling minimaal 24 uur blijven. Ik heb daarom besloten toch voor het Ikazia te gaan omdat je daar een eigen kamer hebt. Het kindje ligt dan bij jou op de kamer (kan zelfs met een couveuse) en de papa kan eventueel ook blijven slapen. Als je na een poliklinische bevalling al na 3 uur naar huis mag zou ik niet geswitcht zijn. Misschien heb je hier iets aan :)

[quote quote=10239131]Hi!! Ik ben niet bij het Maasstad geweest, ben bij het Ikazia en bij Sint Franciscus gaan kijken. Wat mij op viel bij het Ikazia was hoe vriendelijk en behulpzaam iedereen daar was. Er heerst een relaxte sfeer en de kamers vond ik er ook goed uit zien. Ook hebben ze daar een bad waarin je kan bevallen, ik had er nooit over nagedacht maar er schijnen veel voordelen aan te zitten. Dus ik ga in bad bevallen mits hij niet bezet is. Wat je kunt doen is even naar allebei de ziekenhuizen gaan voor een info avond. Dat is iedere maand, dan kun je zelf even kijken waar je een prettig gevoel bij hebt. Succes!![/quote]
Goed idee inderdaad. Het wordt dan maar een gevoelskwestie als de meningen verdeeld zijn. En natuurlijk wat praktisch is. Bedankt voor je reactie  !

[quote quote=10240105]Ik heb tijdens de zwangerschap een aantal dagen opgenomen gelegen in het Maasstad en dat als prima ervaren. Snel en adequaat geholpen en ik vond het personeel heel lief voor me. Ik was dus van plan om daar ook poliklinisch te bevallen. Nu ben ik echter medisch geworden deze week en moet ik na de bevalling minimaal 24 uur blijven. Ik heb daarom besloten toch voor het Ikazia te gaan omdat je daar een eigen kamer hebt. Het kindje ligt dan bij jou op de kamer (kan zelfs met een couveuse) en de papa kan eventueel ook blijven slapen. Als je na een poliklinische bevalling al na 3 uur naar huis mag zou ik niet geswitcht zijn. Misschien heb je hier iets aan [/quote]
Oh wauw. Wist niet dat je geen eigen kamer kreeg bij Maasstad. Niet bij stilgestaan omdat het mij zo vanzelfsprekend leek. Vind dat wel een belangrijk puntje. Ga maar even de infoavonden af.. jij nog succes met de laatste loodjes 

Hoi gebruiker. Nee, bij het Maasstad niet maar bij het Ikazia wel. Dat was voor mij dus de reden om daar voor te kiezen. Ben inmiddels bij de gyn en intake verpleegkundige geweest en heb een prettige indruk gekregen van het Ikazia. 

Terug
Bovenaan