In het begin gebruik je, ook in de zomer, zeker in de kraamweek lange mouwen omdat het kindje zich nog niet warm kan houden. Rond mei kan het warm zijn maar ook kouder, lastig inschatten.
Ik ben vorig jaar augustus bevallen en had zeker 6/7 setjes maat 50 en 56 en 7 lange mouwen rompers. Ik had zelfs een aantal korte mouwen rompers, maar die heb ik nauwelijks gebruikt ? Dus rompers met lange mouwen zou ik je willen aanraden en dan eventueel 2 korte mouwen, mocht je bijvoorbeeld: romper korte mouw, shirtje + vestje willen. Drie laagjes over de armen kan die periode (te) warm zijn denk ik.Mijn dochtertje droeg vaak een lange mouwen romper met daarover heen een vestje en broekje óf een leuk boxpakje.
Rompers met lange mouwen kun je ook gebruiken als shirt met alleen een broekje mocht het te warm zijn om twee laagjes aan te doen, ideaal (maar dat is in het begin zeker niet het geval hoor!)
Enehh, het trucje met lange mouwen rompers is gewoon om het mouwtje bij het polsje vast te houden met je ene hand zodat je met de andere hand gemakkelijk bijv. het vestje eroverheen aan kan trekken zodat het niet opkrult. Hou zelf ook met mijn hand mijn (lange mouwen) shirt vast als ik er bijvoorbeeld een vest overaan trek. ?
Mijn dochter paste (ookal was ze 50 cm en 3700 gram bij de geboorte) maarliefst 8 weken in maat 50, ookal groeide ze als kool, (merken zoals Prenatal vallen qua vestjes en broekjes écht ruim vind ik, Hema broekjes trouwens ook, zeker bij een smalle baby) dus ik heb zelfs nog maat 50 bijgekocht!
Sowieso ging ik na de bevalling nog los online? omdat we het geslacht niet wisten, dus we hadden allemaal neutrale kleurtjes
.
Veel succes en plezier met shoppen!