De maat ligt heel erg aan hoe groot je kindje is. Mijn dochters wogen 4465 en 3995 gram bij geboorte, dus waren best groot en hebben maat 50 niet aangehad. Ik heb het ook nooit gekocht. Maat 56 konden ze direct aan, de mouwen 1x omgeslagen. Maar andere kindjes dragen maat 50 wel wekenlang. Dat weet je niet van tevoren.
Met maat 56 deed ik zo'n 2 maanden, maar ook dat is per kind verschillend. Ik raad je aan sowieso veel lange mouwen en lange broekjes te kopen
Één van m'n dochters is geboren in juli maar alsnog deed ik bijna altijd lange mouwen aan. Korte mouwen draagt een newborn bijna nooit. Pas vanaf 2 a 3 maanden wat meer. Tot die tijd houden ze zichzelf nog niet goed warm, dus lange mouwen.
En als het een dagje echt heeeeel warm was, dan lag ze vaak gewoon in de romper. Al die schattige jurkjes en shirtjes zijn zooooo leuk maar echt gepruts, een baby wordt absoluut niet blij van aan- en uitkleden.
Rompers zou ik sowieso allemaal korte mouw of mouwloos doen, gepruts met lange mouwen rompers vond ik vreselijk! En juist in de zomermaanden is een korte mouwen romper ideaal want als het dan echt warm is, kan ze dus makkelijk in de romper liggen.
Koop sowieso echt niet teveel, hoe verleidelijk ook. Maat 50 t/m 74 groeien ze zooo snel uit. Pas vanaf maat 80 gaan ze wat langer met kleertjes doen

Geniet van alle voorbereidingen!