maat schoenen

Hallo Moeders,

Ik ben benieuwd wat de maat schoenen is van de jonge leeftijden van jullie peuters.
Mijn dochtertje is nu 21 maanden en heeft als maat 22.
Gaan ze per half jaar naar een grotere maat of juist eerder, graag jullie mening.

groetjes
 
Hoi Biscuit,

Mijn zoontje is net 2 geworden en heeft schoenmaat 26.. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij erg groot is voor zijn leeftijd. Hij was laatst op het bureau 94 cm. Dus hij zit op de bovenste lijn, dat zal dan met z'n schoenmaat ook zo zijn. Volgens mij is maat 22 wat normaler.

Voor hem is het heel verschillend. Hij heeft ongeveer 3x per jaar nieuwe schoenen nodig. Nu had ik voor de zomer schoentjes gekocht en die waren begin juli al te klein. Heb toen in de uitverkoop nieuwe gekocht en hoop dat hij het nu redt op deze tot de volgende uitverkoop... Een andere keer doet hij weer een half jaar met z'n schoenen.

Groetjes,
Jo
 
mijn dochtertje is 2,5 en heeft maat 24/25...ik moet er ook bij zeggen dat ze ook lang is voor haar leeftijd en erg snel groeit..ze heeft ongeveer elke 3 mnd nieuwe schoenen nodig...mijn zoontje van 4 daarintegen heeft maat 25 en is iets groter dan zijn zusje...hij kan wel meer dan een half jaar met schoenen doen...een tip..ik ga naar een goeie schoenenwinkel en laat elke 3 mnd de voetjes opmeten dan weet je het altijd zeker...laat ze niet te lang lopen op schoenen..mij valt het nl niet echt op als ze moelijk gaan lopen door te kleine schoenen..dus ga ik gewoon elke 3 mnd heen..en wat ook helpt als je kind snel groeit en vaak nieuwe kleren nodig heeft laat dan gelijk de voet opmeten..

groetjes
 
hey
mijn dochter van 25 maanden heeft nu schoenmaat 22/23 het gaat hard want toen ze 1 jaar was begon ze met maatje 18!dus ook hier wel iedere 4 maanden nieuwe maat schoenen nodig,daarom wacht ik nu zo lang mogelijk met winterschoentjes kopen,als het echt koud gaat worden ga ik pas winterschoenen halen,haar kleertjes zijn al binnen dat gaat minder snel ze past nog kleding van vorig jaar die ik toen wat te ruim heb gekocht.van kledingmaat heeft ze nu 86/92.
liefs mama van S
 
Hoi, mijn dochter wordt in oktober drie. Gisteren laarsjes gekocht. Ze heeft maat 24,5.
De oude schoenen van vorig jaar Augustus!!! laten opmeten en wat blijkt.....heeft ze nog 1,5 cm ruimte in. Zij groeit ongeveer 1 maat per jaar.
Is dus erg verschillend per kindje...
 
Mijn dochtertje is 2 jaar en 7 maanden en sta op het punt om nieuwe schoenen te gaan kopen. Maat 24.
In december, in mei/juni en nu dan in oktober in een nieuwe maat terecht gekomen.
 
Terug
Bovenaan